Mindent elmond ez a történet az országos közlekedéspolitika helyzetéről

2023. november 28. 12:36

Olyannyira nincs üzemképes dízel járműve a MÁV-nak, hogy az újranyitott Szeged-Szabadka vonalra Budapest elővárosából vittek el egy motorvonatot.

2023. november 28. 12:36
null
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid
Facebook

„Olyannyira nincs üzemképes dízel járműve a MÁV-nak, hogy az újranyitott Szeged-Szabadka vonalra Budapest elővárosából vittek el egy motorvonatot – ezzel elviselhetetlenre növelve a zsúfoltságot az amúgy is rémes állapotokkal sújtott lajosmizsei elővárosi vonalon.

A Budapest – Lajosmizse vasútvonalon egy vágányon, 40 km/h sebességkorlátozás mellett óránkénti vonatokon is tolonganak az emberek – azonban nem csak a vonal a korábbi években általunk megtervezett fejlesztését akadályozza karöltve a XVIII. kerület DK-s és Gyál fideszes polgármestere, de közben a közlekedési kormányzat még a meglévő járműveket is vidékre csoportosítja.

Mindent elmond ez a történet az országos közlekedéspolitika helyzetéről: ahol a legtöbb utas és a legnagyobb fejlődési potenciál van, Budapesten és térségében, itt állítanak le minden vasúti beruházást és csoportosítják át az erőforrásokat. És ennek kapcsán semmilyen helyi ellenállás nincs, Budapest vezetői közben arról elmélkednek, hogy talán jobb is, ha nem fejlődik az elővárosi vasút – miközben ezen a vonalon még a Budapest-bérletes utasok is szívnak most, nem csak az ingázók.”

Ezt is ajánljuk a témában

Nyitóképünk illusztráció. Fotó: MTI / Máthé Zoltán

 

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Kapcsolódó cikkek

Összesen 24 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Lajoss
2023. november 29. 16:25
Bízzunk a Lézer Janiban…Bruhaha
vip era
2023. november 29. 10:39
Bakker,ez a Dávidka olyan a közlekedésben,mint Surányi bank ügyekben. Elméletileg kurva okos,sőt zseni mindkettő,a gyakorlatban amikor bizonyíthattak volna gigacsőd volt ténykedésük.
Tara Verde
2023. november 28. 23:26
Mivel már nagyon elegem van ebből a kis pöcsből, némi plusz infó a témához: A XVIII. kerület azt szeretné, hogy tervezzék át teljesen a vonalat, ha már úgyis lekerült a betervezett beruházások listájáról. BP18 Facebook-oldalukon ezt írják: „Kerületünket 120 éve választja ketté a 142-es vasútvonal, amely lényegében acélpengeként vágja Pestszentimrét két részre. Zajos, füstös, nehezen átjárható forgalmi akadály ez, ami mára már el is használódott. A jelenlegi kormányzati terv a vonal felújítását célozza, ami elkerülhetetlen, de a kerületiek érdeke nemcsak az, hogy felújítsák vonalat, hanem hogy a vasút vonala ne a házak között fusson, “új berlini” falként egy hosszú zajvédő fallal körülvéve, hanem ott, ahol senkit nem zavar: az M5 autópálya mellett.”
magyar-robert
2023. november 28. 19:16
ez a vitézy gyerek orbán rokonaként került a a közlekedés közelébe neki találták a a bkk-t, hogy ne unatkozzon otthon
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ezek is érdekelhetik