Volt egyszer egy iciri piciri házacska...
Ott lakott egy iciri piciri ,,téglácska.” Volt annak sok iciri piciri kis ökre, Agyhalott mind, ezt mondta róluk a fő ,,Ogre.”
Glenn Fogel megtörte a csendet.
Ahogy arról a nyár folyamán a Mandiner is beszámolt, csúszott a kifizetésekkel a Booking.com: bár a cég megígérte a hazai szállásadóknak, hogy rendezi a június vége óta fennálló tartozásait, a legtöbb esetben ez hetekig nem kezdődött meg, sőt, egy ponton a cég egyszerűen megszüntette az ügyfélszolgálat e-mailes elérhetőségét. A Booking.com végül augusztus végén indította el a kifizetéseket, de akkor sem örül minden szállásadó, egy olvasónk például sérelmezte, hogy miután a szolgáltató hosszú várakozást követően végre elindította a kifizetéseket, az utalás pénzneme körül kezdett variálni.
A cég vezérigazgatója, Glenn Fogel most magyarul írt levélben kért bocsánatot mindazoktól, akik károsultként érintettek a nyáron kialakult kifizetési botrányban, és akik közül sokan a mai napig nem kapták meg a pénzüket a szállásközvetítőtől. A levelet a magyar partnereken túl a Spabooknak is kiküldték, ők tették közzé az írást változtatás nélkül.
A levélből kiderül, hogy a már többször emlegetett karbantartáson túl rendszerfejlesztés és migráció is történt a cégnél új funkciók implementálásával, a levél tanúsága szerint ezek együttesen vezettek a nyári problémákhoz.
„Azon befektetésünk részeként, hogy technológiánk továbbra is egyre magasabb szintű online biztonságot nyújtson Önnek, vendégeinek és rendszereinknek, alapvető fejlesztéseket kellett végrehajtanunk, beleértve a pénzügyi és fizetési platformjaink rendszerfrissítését. Annak ellenére, hogy alaposan megterveztük és előre értesítettük Önt és többi partnerünket, hogy ezt a munkát elvégezzük, számos előre nem látható probléma adódott. Ennek következtében néhány partnerünk kifizetése megszakadt.”
Tudjuk, hogy az érintettek közül egyeseknek ez hatással volt vállalkozására, valamint szakmai és magánéletére. Ezt mélységesen sajnálom”
– jelentette ki a vezérigazgató.
Fogel elismeri, hogy a késések a kifizetésekben, amelyet egyes partnerek tapasztaltak, hosszabbak voltak, mint amire előzetesen számítottak. Mint írta, ez nem az a szolgáltatási színvonal, amit nyújtani szeretnének partnereiknek, tudják, hogy elmaradtak a tőlük elvárható teljesítménytől. Elismeri, sokat kell még dolgozniuk, hogy visszaszerezzék az ügyfelek bizalmát.
A vezérigazgató a bocsánatkérésen túl, „jó szándékuk jeléül egyszeri készpénzes fizetést ajánlott fel, amelyet november végéig minden érintettnek elutalnak” (hogy pontosan hogy szeretne készpénzt elutalni a vezérigazgató, arra nem tért ki a levélben – a szerk.). Az ígéret szerint az összeg a tartozás összegétől és a tapasztalt késedelem hosszától függően változik, de legalább 50 euró (vagy ennek megfelelő összeg helyi pénznemben) vagy ennél magasabb lesz. Megadtak továbbá egy email címet, és arra biztatják az érintetteket, ha még nem keresték őket, itt tegyenek bejelentést, hogy a cég mielőbb rendezhesse a tartozásokat.
Nyitókép: Stringer / Imaginechina / AFP