„Zsidókat nem fogadunk a szállodánkban” – közölte a Booking-foglalás
Kirobbant a botrány az olasz szálloda közleménye miatt.
A Booking közel másfél hónapos késlekedése azért okoz jelentős nehézséget sokaknak, mert a szerződés szerint a már lefoglalt szálláskapacitásokat nem mondhatják vissza, azaz a vendégeket mindenképpen fogadniuk kell.
Bár megígérte a Booking. com a hazai szállásadóknak, hogy péntekre rendezi a június vége óta fennálló tartozásait, a legtöbb esetben továbbra sem utalták át a pénzt – számol be a 24.hu. A fizetések elmaradását a cég korábban tervezett karbantartással és technikai nehézségekkel indokolta.
A lapnak több szállásadó jelezte, hogy megkapták a kifizetési bizonylatot, eszerint a szállásközvetítő elkezdte az elszámolásokat,
így abban reménykednek, egy-két banki munkanapon belül hozzájuthatnak a pénzükhöz.
A szállásadói extranet rendszerben a kifizetés ígért dátuma gyakran napról napra változik. A Booking.com többfajta fizetési megoldást kínál, ezek közül azokat érinti a késlekedés, akik azzal bízzák meg a szolgáltatót, hogy a foglalások teljes összegét előre szedje be a vendégektől. A probléma más fizetési módokat nem érint.
A Booking közel másfél hónapos késlekedése azért okoz jelentős nehézséget sokaknak, mert a szerződés szerint a már lefoglalt szálláskapacitásokat nem mondhatják vissza, azaz a vendégeket mindenképpen fogadniuk kell, a bevételek kiesésétől függetlenül fizetniük a saját költségeiket. A cégholding második negyedéves bevételei felülmúlták az elemzők becsléseit eszerint az óriáscégnek nincsenek pénzügyi gondjai és technikai nehézségek állnak amögött, hogy egyre nagyobb késéssel utalja át tartozását a szállásadók számára.
Nyitókép: A Booking.com internetes szállodafoglalási szolgáltató új amszterdami székháza a megnyitásának napján, 2023. június 26-án.
MTI/EPA/ANP/Koen Van Weel