A probléma az, hogy az 1. sz. fővonalon összenőtt városok tanuló-dolgozó lakói közlekednek, és szeretnék tudni, mikor érnek oda. Mindegy, hova, bárhova. Teljesen világos, hogy nem akkor, amikor a MÁV vágányzári menetrendje szerint oda kellene érniük. Más információ pedig nincsen. Egyértelműen látszik: a MÁV-nak lövése sincsen arról, hogy a vágányzár alatt milyen menetrend szerint óhajtja vonatait közlekedtetni, és majd odaérünk akkor, amikor sikerül.
Kedves MÁV – Sopron, Hegyeshalom, Győr, Tatabánya és Budapest népe nem a MÁV-nál dolgozik.
Következésképpen nem adatik meg nekik az az időnyomás nélküli, idilli munkakörnyezet, amely a vasútnál minden bizonnyal megalapozza az ottani dolgozók kitűnő mentális egészségét. Nekünk tudnunk kell, mikor ér oda az a nyamvadék vonat, mert a főnöknek, tanárnak, házastársnak és aggódó nagymamának is tudnia kell, mikortól számolhat velünk. Ilyen elvárással egyébként fellép az osztrák vasút is, teljesen jogosan. Ott is vannak amúgy vágányzárak.
Az 1. sz. fővonal felújítását önök végzik. Önök állítgatják a váltókat, önök ütemezik a munkálatokat, és önök vezetik a vonatokat is, amelyek az érintett szakaszon végigmennek. Ennek következtében önök néhány matematikai alapművelet elvégzését követően birtokába kerülhetnek annak az információnak, hogy a Győr és Kelenföld közötti utat mikor mennyi idő alatt teszi meg az a néhány szerencsés vonat, amely ott áthaladhat. Ezt az információt senki más nem birtokolja, kizárólag önök. Ha önök nem mondanak róla igazat, akkor az igazságot senki nem fogja megtudni,
következésképpen az az uszkve ötmillió ember, aki évente ezen a vonalon megfordul, a konkrét semmihez tudja tervezni a mindennapi életét.