Bródynak még akkora önkritikája sincs, hogy felmérje, ki képviseli a társadalmi többséget, és kétharmados politikai kisebbségről beszél – az egyik legnagyobb részvételű választás után.
Ezek szerint az MSZP-SZDSZ-kormányok idején (illetve 2002-2010 között végig) még nagyobb volt a kisebbségben lévő, azaz a kormánnyal egyet nem értő többség?
És mindezek után Bródy képes arról beszélni, hogy ő korlátozva van, mikor nyilvánvaló, hogy nincs korlátozva, azt ad ki, amit akar, azt mond, amit akar, kiadják és lehozzák, ahogy mindenki mást is.
Végül csak annyit, hogy Bródy Jánosnak nincs történelmi tapasztalata, a történelmi tapasztalat ugyanis több nemzedéken átívelő, közösségi élmény, nem egyéni. A fentiek fényében mégiscsak érdekes, hogy a kommunista diktatúra ellen állítólag lázadó és azt megsínylő Bródy nem a kommunizmus révén tapasztalta meg azt (úgy „történelmileg”), hogy katasztrófába viszi az országot, hanem a demokratikusan megválasztott jobboldali kormányok idején. A magyarázat virtigli aufklérista-felvilágosult megfejtés: mert irracionálisak.
Bizonyára Bródy kompromisszumai a kommunista diktatúrával sokkal racionálisabbak voltak.
Én nem kívánok elítélni senkit, aki kisebb-nagyobb kompromisszumot kötött a kommunista diktatúrával. De ne akarja magát lázadónak és a szólásszabadság bajnokának beállítani, hősnek meg végképp ne. A hős azért hős, mert sokat feláldoz. És a vátesz sem köt kompromisszumot. Vagy kiegyezek, vagy vátesz vagyok. A kettő együtt nem megy. Bródy nem áldozott fel sokat, okos kis kompromisszumokat kötögetett, így nem lehet sem hős, sem vátesz.
(Nyitókép: képernyőfotó)