Az asztalra csapott a MOL: nem kímélték sem az ukránokat, sem a horvátokat
„A megemelt tranzitdíjak az egész régióban kihívást jelentenek az üzemanyagpiaci szereplők számára” – jelentették ki.
A lap emlékeztetett, hogy a magyar álláspont szerint az Ukrajnán keresztül történő olajtranzit díjának emelése hozzájárult az üzemanyagárak emelkedéséhez.
A magyar hatóságok Ukrajnára hárítják a felelősséget az ország magas inflációjáért, mivel megemelték az orosz olajnak a Barátság vezetéken keresztül történő tranzitdíját – írja a Korrespondent. Ezt Gulyás Gergely, a magyar miniszterelnök kabinetfőnöke mondta – jelentette a Reuters előző nap.
Állítása szerint az Ukrajnán keresztül történő olajtranzit díjának emelése hozzájárult az üzemanyagárak emelkedéséhez,
amely 0,5 százalékkal növelte a magyarországi inflációt. „Magyarország továbbra is arra számít, hogy az infláció az év végére, várhatóan novemberben egyszámjegyűre csökken, valamivel később, mint korábban vártuk” – mondta Gulyás.
Magyarország éves inflációja augusztusban 16,4 százalékra lassult, de valamivel a várakozások felett volt. A féktelen infláció, amely az első negyedévben több mint 25 százalékon tetőzött, negatívan hatott a fogyasztásra, mivel az országban a jelentős béremelések ellenére idén csökkentek a reálbérek.
Vannak aggasztó jelek, amelyek túlnyomórészt az üzemanyagárak emelkedését jelentik.
Ennek legfőbb oka, hogy az Ukrajnán átmenő vezeték miatt ötször drágábban kell üzemanyagot importálnunk” – mondta Gulyás, hozzátéve, hogy a tranzitdíjak emelése minden kritériummal és ajánlással ellentétes.
A cikket Közép-Európa szakértője, médiafigyelője és piackutatója, a CEPER szemlézte a mandiner.hu számára.
***
Ezt is ajánljuk a témában
„A megemelt tranzitdíjak az egész régióban kihívást jelentenek az üzemanyagpiaci szereplők számára” – jelentették ki.
A nyitókép illusztráció. Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt