A budapestiek döntése nyomán valósult meg a védett biciklisáv

2023. szeptember 05. 20:26

Továbbra is a közösségi közlekedésé a vezető szerep, hiszen a legtöbb utast a hármas metró szállítja. Interjú.

2023. szeptember 05. 20:26
Balogh Samu
Balogh Samu
Balogh Samu
Népszava

„Járt kint mostanában az Üllői úton?

Az elmúlt hetekben igen. De ennél fontosabb, hogy a BKK számszerűen igazolta: közel kétszer annyian bicikliztek augusztus utolsó két hetében, mint korábban. Hatalmasat nőtt az ott kerékpározók biztonságérzete.

Közben a csaknem üres kerékpársávok mellett a buszok a dugóban állnak. Hogy valósul meg így a közösségi közlekedés előnyben részesítése?

Továbbra is a közösségi közlekedésé a vezető szerep, hiszen a legtöbb utast a hármas metró szállítja, márpedig annak a felújítása nemrég fejeződött be, működése zavartalan. A 100E jelzésű buszok esetében a Budapest Közút vizsgálja a lámpaprogram beállításait, ha kell, akkor változtatnak. A BKK pedig kidolgozott egy alternatív útvonalat is, amely minimalizálja a többletidőt, miközben nem maradnak ki megállók.

Ezek szerint hiába a háborgás, nem szerelik le az oszlopokat?

Semmiképpen, hiszen a közösségi költségvetés nyertes projektjeként, a budapestiek döntése nyomán valósult meg a védett biciklisáv. De vizsgáljuk, hogy szükséges-e bármiféle korrekció, ha így lesz, akkor beavatkozunk, akár az említett lámpaprogrammal.

Mennyibe kerültek az Üllői úti és a Váci úti kerékpáros-védő oszlopok?

A biciklisáv kialakítására útépítéssel, burkolatfestéssel, forgalomtechnikai átalakítással és a rugalmas pollerekkel együtt az Üllői úton 70 millió forintot, a Váci úton 26 milliót költött a főváros.

Terveznek újabb oszloppal leválasztott védett sávokat?

Igen, hiszen több más hasonló projekt nyert a korábbi közösségi költségvetési szavazáson. Az idei forduló pedig éppen most zajlik és az újabb védett biciklisávokra vonatkozó javaslatok egyelőre elég előkelő helyen állnak. A budapestiek igénylik ezeket. Az persze, hogy a következő helyszíneken milyen elválasztó elemet használunk, még változhat, nagy a választék. A most gyűjtött tapasztalatokat is felhasználjuk majd.”

Nyitókép: MTI/Kovács Tamás

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 50 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
redford-2
2023. szeptember 06. 18:51
A liberális többségi demokrácia lényege: a budapestiek 8 százalékának 51 százaléka szavazott a biciklisávok mellett. Lefordítva: napi 200 kerékpáros miatt szív napi 15000 autós. Szerintük jól kezelték a problémát.
Türelem
2023. szeptember 06. 16:55
Az egész városból ki kell tiltani a magánautókat, lóvasutat minden kerületbe...akinek nem tetszik, ki kell telepíteni falura, a Hortobágyra, a Kálvin téren újranyitni az állatvásárt, árut csak hajóval lehessen Budapestre hozni, a parkokat felszántani, zöldséges kerteket kialakítani, a közvilágítást átalakítani, csak minden harmadik oszlopon legyen bármilyen világítótest, a metrókat megszüntetni, azt szabaddá tenni az áruszállítást végző lovaskocsik számára......
survivor
2023. szeptember 06. 15:40
No igen. A TÉLI kihasználtsága igazán nagy lesz. SZVSZ egyszerűen ledöntik a zöld oszlopokat (éjjel) és ott még a kamerában se látszik a rendszám.
survivor
2023. szeptember 06. 15:36
Védett ? Mitől ? Egy SUV-tól ? Egy teherautótól ?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!