Lázár János: Magyarország kormánya a legnagyobb alföldi vasútépítési fejlesztésre készül
A Fidesz az egyetlen olyan politikai közösség, amely az Alföld fejlesztését fontosnak tartotta az elmúlt harminc évben – mutatott rá a miniszter.
A miniszter szerint a 10 mellékvonalon bevezetett vonathelyettesítő buszközlekedés csak egy próba.
Lázár János közösségi oldalán közzétett bejegyzésével üzent a 10 mellékvonalon bevezetett vonathelyettesítő buszokkal közlekedőknek. Az új, ideiglenes rendszer augusztus elsejétől érvényes, ennek kapcsán a miniszter a következőket írta Facebook-oldalán:
„Senkit nem hagyunk ott. Busszal vagy vonattal, de mindenkit célba juttatunk. A 10 mellékvonalon bevezetett vonathelyettesítő buszközlekedés egy próba. Lesz egy körülbelül féléves átfutási ideje, aztán decemberben kiértékeljük” – olvasható a posztban. A döntés a következő vonalakat érinti:
– (Miskolc-Tiszai–) Nyékládháza–Tiszaújváros,
– (Mátészalka–) Kocsord alsó–Csenger,
– Újszeged–Mezőhegyes,
– Mezőhegyes–Battonya,
– Somogyszob–Nagyatád,
– (Dombóvár–) Godisa–Komló,
– Balassagyarmat–Ipolytarnóc,
– Abaújszántó–Hidasnémeti,
– Karcag–Tiszafüred, illetve
– Lakitelek–Kunszentmárton (–Szentes).
Nyitókép: Mandiner / Földházi Árpád