Vitézy: Bulgáriától Portugáliáig felgyorsítják és nem leállítják a vasúti beruházásokat
A korábbi közlekedési államtitkár sajnálatát fejezte ki amiatt, hogy kiemelt fontosságú vasúti beruházásokat vonnak vissza hazánkban.
A kisvasútakat különösen.
„Csak azt nem értem, hogy amikor az első osztályon odaérek az indulás előtt az ablak melletti helyemre, akkor szinte mindig ül ott valaki, akinek vagy a második osztályra szól a jegye, vagy úgy gondolja, hogy én biztos nem is akarok az ablak mellett ülni. Nagy részük még csak nem is szabadkozik, úgy kászálódik fel a helyemről, mintha ő tenne szívességet. Ehhez az állandó élményhez elég egyébként az utazóközönség öt százalékának ilyen kellemetlenül énközpontúnak lennie.
Ezt a dolgozatot egyébként a vasút összeomlását vízionáló ellenzéki politikus posztok inspirálták, amelyek biztos nagy egyetértésre találnak azon állampolgárok között, akik heti ötször jönnek-mennek vonattal és ezt az időt nem hibakereső üzemmódban töltik, hanem olvasnak vagy relaxálnak.
Tehát én is ellenzem a vasútvonalak felszámolását, azt támogatom, hogy minden meglévő és még életre kelthető vasúti pályát meg kell őrizni, ahogy azt is, hogy agyon kell ütni azt, aki vasúti sínt lop.
Mi normális emberek ezt meg úgy segíthetjük elő, hogy nem csak az autóközlekedésben gondolkozunk, hanem a vasútban is, hiszen általában időt nem vesztünk vele, az ár nem csak akkor összevethető, ha egyedül utaznánk autóval. Attól tartok vége van annak a világnak lassan, amelyben sem menetrendhez, sem állomáshoz nem kellett alkalmazkodnunk, mert mi autósok vagyunk.
Ja, hogy miért utálják a liberálisok a vasutat? Mert van.”
***
Ezt is ajánljuk a témában
A korábbi közlekedési államtitkár sajnálatát fejezte ki amiatt, hogy kiemelt fontosságú vasúti beruházásokat vonnak vissza hazánkban.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán