Fordulat: nem ellenzi a főváros a déli körvasutat

2023. augusztus 10. 20:31

Korábban még ellenezték a beruházást.

2023. augusztus 10. 20:31

Karácsony Gergely főpolgármester kabinetfőnöke volt a Heti Válasz podcastjának legutóbbi vendége. A műsorban többek között szóba került, hogy miért akadályozza a főváros a Ferencváros és Kelenföld állomások közötti vasúti szakasz fejlesztését, amely az elővárosi vasúti közlekedés bővítésére, így a fővárosi és agglomerációs gépkocsiforgalom mérséklésére adna lehetőséget.

A beruházás környezetvédelmi engedélyét korábban kétszer is civil szervezetek támadták meg a bíróság előtt. Az első megsemmisítése után megszerzett második megtámadásához pedig maga a Főváros is csatlakozott. A bíróság másodszor is megsemmisítette az engedélyt, ezért a kivitelezés csak akkor indulhat, ha kiadják a harmadik környezetvédelmi engedélyt.

Ezt is ajánljuk a témában

Balogh Samu ezzel kapcsolatban azt mondta, a főváros azért szállt be a perbe, hogy hozzáférjen anyagokhoz, láthassa a periratokat.  „Szeretnénk rajta tartani a kezünket ezen a történeten. Támogatjuk azt, hogy az elővárosi vasutat fejlesszék, szerezzék meg azt a környezetvédelmi engedélyt, én ezt szeretném kérni, mert ez a minimum ahhoz, hogy megvalósulhasson egy ilyen beruházás” – mondta Karácsony Gergely kabinetfőnöke. Aki hozzátette,

támogatjuk az elővárosi vasútfejlesztést, szerezzék be a déli körvasút környezetvédelmi engedélyét! 

A Magyar Vasút szerint ugyanakkor Balogh számos téves állítást tett a műsorban. A portál szerint rosszul tudja például, hogy a beruházó változtatás nélkül adta be újra a környezetvédelmi engedélyhez szükséges tanulmányt, és azt is, hogy a környezetvédelmi hatóság nem adta meg az engedélyt. Ezzel szemben a beruházó eljárt az első ítéletben előírt módon, de a második ítélet szerint rosszul, maradtak hiányosságok. A kormányhivatal pedig mindkétszer megadta az engedélyt. 

A portál szerint tévesen értelmezi a vasúti áruszállítás és a déli körvasút fejlesztésének összefüggéseit is. Nem érti, hogy a teherforgalom – amúgy kívánatos – növekedése nem függ össze ezzel a fejlesztéssel.

***

Nyitókép: MTVA / Jászai Csaba

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 16 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
masikhozzaszolo
2023. augusztus 11. 15:50
Most jött meg a mail. Ti fszok, nem tudjuk az uniós pályázati pénzeket a svéd, osztrák vállalatokhoz így eljuttatni, ha kötözködtök!
jobtvojumaty
2023. augusztus 11. 10:50
Örülök, hogy valahol ebben az országban a vasút fejlesztésével is foglalkoznak, nem csak a bezárásával.
khomeini
2023. augusztus 11. 08:35
Mondjuk beszállhatott volna a főváros a perbe a kormány oldalán is, és úgyis beleláthatott volna a periratokba, de mégsem ezt tette. Ehelyett a beruházást támadó fél mellé sorakozott fel. Ezen azért lazán átlendült kérdező és kérdezett egyaránt.
Sub-Buferaloc
2023. augusztus 11. 05:43
Tehát elismerik, hogy kell No meg mindját azt is, hogy a vasútat mégis csak fejlesztik. A talpfákon járó vicinárisok kora meg lejárt, mert van korszerűbb.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!