Kormányhatározat született arról, hogy körvasút épül a Balatonnál
Navracsics szívügyének nevezte a kormányzati tervet.
Korábban még ellenezték a beruházást.
Karácsony Gergely főpolgármester kabinetfőnöke volt a Heti Válasz podcastjának legutóbbi vendége. A műsorban többek között szóba került, hogy miért akadályozza a főváros a Ferencváros és Kelenföld állomások közötti vasúti szakasz fejlesztését, amely az elővárosi vasúti közlekedés bővítésére, így a fővárosi és agglomerációs gépkocsiforgalom mérséklésére adna lehetőséget.
A beruházás környezetvédelmi engedélyét korábban kétszer is civil szervezetek támadták meg a bíróság előtt. Az első megsemmisítése után megszerzett második megtámadásához pedig maga a Főváros is csatlakozott. A bíróság másodszor is megsemmisítette az engedélyt, ezért a kivitelezés csak akkor indulhat, ha kiadják a harmadik környezetvédelmi engedélyt.
Ezt is ajánljuk a témában
Navracsics szívügyének nevezte a kormányzati tervet.
Balogh Samu ezzel kapcsolatban azt mondta, a főváros azért szállt be a perbe, hogy hozzáférjen anyagokhoz, láthassa a periratokat. „Szeretnénk rajta tartani a kezünket ezen a történeten. Támogatjuk azt, hogy az elővárosi vasutat fejlesszék, szerezzék meg azt a környezetvédelmi engedélyt, én ezt szeretném kérni, mert ez a minimum ahhoz, hogy megvalósulhasson egy ilyen beruházás” – mondta Karácsony Gergely kabinetfőnöke. Aki hozzátette,
támogatjuk az elővárosi vasútfejlesztést, szerezzék be a déli körvasút környezetvédelmi engedélyét!
A Magyar Vasút szerint ugyanakkor Balogh számos téves állítást tett a műsorban. A portál szerint rosszul tudja például, hogy a beruházó változtatás nélkül adta be újra a környezetvédelmi engedélyhez szükséges tanulmányt, és azt is, hogy a környezetvédelmi hatóság nem adta meg az engedélyt. Ezzel szemben a beruházó eljárt az első ítéletben előírt módon, de a második ítélet szerint rosszul, maradtak hiányosságok. A kormányhivatal pedig mindkétszer megadta az engedélyt.
A portál szerint tévesen értelmezi a vasúti áruszállítás és a déli körvasút fejlesztésének összefüggéseit is. Nem érti, hogy a teherforgalom – amúgy kívánatos – növekedése nem függ össze ezzel a fejlesztéssel.
***
Nyitókép: MTVA / Jászai Csaba