Így próbálta magyarázni Magyar Péter, hogy pártja Gyurcsányékkal szavazott a fővárosban (VIDEÓ)
Szentkirályi Alexandra, a Fidesz frakcióvezetője szerint kiderült, a Gyurcsány–Karácsony–Magyar Péter-trió együtt van.
A párbeszédes Perjés Gábor hosszú éveken át gépjármű-importálással foglalkozott, s feltűnően foglalkoztatta már akkor is a pénzváltás – írja a Magyar Nemzet.
Annak a párbeszédes politikusnak a múltját tárja fel a Magyar Nemzet régi újságcikkekre hivatkozva, aki 19 részletben – nagyrészt euróban és fontban – fizetett be több mint félmilliárd forintot Karácsony Gergely kampányára.
Perjés Gábor a nyolcvanas évek első felében Afrikában, a volt portugál gyarmatokon, Angolában és Mozambikban ápolta az „internacionalista kapcsolatokat” – a Népszabadság írt így róla –, a Tesco maputói irodáját vezette. 1987-től a Contrex nevű cégnél
A Délmagyarország 1989. november 13-ai számában a mai botrány fényében pikáns kérdést kapott a riportertől: „Hogyan lesz ebből a schillingből forint?”
1991-ben „Mitsubishi-főnökként” nyilatkozott Perjés, feltűnően sokat foglalkozva a pénzváltásokkal, ráadásul külön kitért arra, hogy egy idő után „már a valuta eredetét sem firtatták”. Azt mondta: „A kereslet egyébként a magyar fizetőképes felvevőpiac kitűnő barométere. Míg éltek a magas vámok és csak valutáért lehetett autót eladni, elsősorban külszolgálatosok és diplomaták vették a Mitsubishiket. A nagy fordulat 1989-ben következett be,
amikor lecsökkent a vám és már a valuta eredetét se firtatták”.
A Békés Megyei Hírlapnak 1991-ben arról beszélt, hogy míg „1987-88-ban 60 gépkocsit forgalmaztak Magyarországon, addig ’90-ben háromszázötven autó talált gazdára”. A párbeszédes politikus 1993-ban Nissant, 1994-ben Chryslert, 1996-ban viszont már Citroënt árult. 1994 októberében amiatt panaszkodott az SZDSZ-közeli Magyar Hírlapnak, hogy az állami adminisztráció nem lép fel elég hatékonyan a „szürkeimport” és az ügyeskedők ellen.
A Magyar Nemzet azzal folytatja majd a cikksorozatát, hogyan került Perjés munkakapcsolatba előbb Bajnai Gordonnal, majd hogyan lett 2019-ben a Karácsony-kampány egyik fő pénzügyi guruja.
Nyitókép: Mediaworks