Pedig – hangsúlyozta – ez is jótékonyan hatna a sok káros anyagot kibocsátó, jellemzően régebbi autók számának a csökkenésére.
Robogók kitiltása: ez is szerepel a javaslatok között
A munkacsoport még januárban kiadott egy részletes közleményt arról, mely területeken javasol zöldszempontú változtatásokat a Fővárosi Közgyűlésnek. Ezek között szerepelt például a parkolási rendszer előbb említett átalakítása, úgynevezett iskolautcák létrehozása – ahol korlátoznák a gépkocsibehajtást –, további buszsávok kialakítása, valamint a belső égésű motorral hajtott robogók kitiltása Budapest belvárosából. Az utóbbival kapcsolatban a szervezet elnöke kiemelte: természetesen csak a régi, kétütemű robogókra vonatkozik a kezdeményezésük – a korszerű kétkerekűekre nem –, mivel ezek akár ezerszer annyi szennyező anyagot is kibocsáthatnak, mint egy régebbi teherautó. Megjegyezte,
külön szabályozást érdemelnének a futárok robogói, hiszen azok rengeteget futnak egy nap, így kiemelten fontos lenne, hogy házhoz szállítást csak környezetbarát járművekkel lehessen végezni.
A Levegő Munkacsoport január eleji javaslatairól megkérdeztük a Főpolgármesteri Hivatalt, amely a lapunknak küldött január közepi válaszában annyit írt: „A főváros vezetése folyamatosan vizsgálja a civil és szakmai szervezetek javaslatainak a megvalósíthatóságát, amellett, hogy a városvezetés vállalt célja, hogy mérsékelje a fővárosiakat érő környezeti ártalmakat, legyenek azok akár zaj-, akár légszennyezések”.