Zuglóban a baloldali vezetés 2019 óta szinte folyamatosan rontja az autósok lehetőségeit, jelentette ki érdeklődésünkre Borbély Ádám.
A zuglói Fidesz elnöke rámutatott: főként igaz ez az autótulajdonos kerületi lakosokra, akik még mindig nem parkolhatnak ingyen a kerületben, sőt tavaly ősszel 2019-re visszamenőleg a baloldali vezetés által 4 éve bevezetett garázsadót is be kellett fizetniük. „Így az ünnep előtt sokaknak akár 100 ezer forintos csekk is érkezhetett az intézkedés miatt a postaládájába. Zugló tehát alapból hátránnyal indult a fővárost érintő szeptemberi fizetős parkoló-zóna bővítés ügyében” – állapította meg.
Borbély felhívta a figyelmet, a szeptemberi módosítás eredményeként 2022 őszétől a Fogarasi út–Nagy Lajos király útja–Kerepesi út által bezárt háromszög területét is teljesen fizetőssé tették, miközben a zuglói lakosoknak a „nagyvonalú” zuglói önkormányzat 90 percnyi, napi egy alkalommal, egybefüggően igénybe vehető várakozási időtartamot szabott meg január elsejétől.
A kerületi Fidesz-elnök szerint a zuglói városvezetés nem abban érdekelt tehát, hogy könnyítsen az itt lakók életén,
„hanem még plusz adókat vet ki azokra, akik Zuglóban élnek.
Ráadásul a helyi parkolási rendszer-, mint rosszul működő forgalomszabályozási eszköz következtében a fizetős övezeten kívüli területek megteltek autókkal, szinte alig lehet parkolóhelyet találni, gyakran a helyben lakóknak is körözni kell a saját otthonaik körül”.
Mi lehet akkor a megoldás? Borbélyék úgy látják, meg kellene oldani, hogy a zuglóiak gond nélkül tudjanak parkolni ingatlanjaik közelében. Ezzel a P+R parkolást lehetne megszüntetni azokon a területeken, ahol ez még problémaként jelentkezik. A másik lépés az lenne, hogy a fizetős övezetek kijelölése helyett korlátozott várakozási zónák kijelölésével csökkentsék a feladatokat, biztosítsák a kerületiek számára a várakozási lehetőséget. „A harmadik fontos feladat pedig az lenne: elérjük, hogy a zuglóiak Zugló közigazgatási területén belül időkorlátozás nélkül ingyen parkolhassanak.”
Továbbá, ha és amennyiben van igény, parkolóházak építésén is el kell gondolkodni. A kabinet részéről egyébként már konkrét tervek vannak ezzel kapcsolatban, mégpedig az M3-as autópálya bevezető szakaszának közelében.
Józsefváros: januártól már a helyiek is fizetnek
Január elsejétől Józsefvárosban fizetőssé vált a parkolás a helyi lakosoknak is. A kedvezményes parkolási tarifa a legdrágább zónában 30 ezer forint évente, ha egy autóról van szó. Két autó esetében ez az összeg 72 ezer forint. A HírTV kapcsolódó riportja megjegyezte, ha és amennyiben valaki újonnan épített lakóépületbe költözik, az pedig a legdrágább fővárosi parkolási zónába esik, annak
már 150 ezer forintot (!) kell fizetnie, hogy a háza előtt várakozhasson.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán