Puskás András szerint mivel stratégiai céljuk, hogy ott legyenek a Kárpát-medencében, Ukrajna is vizsgálat tárgyát képezi, ezért remélik, hogy mire ez aktuális lesz, addigra már nem lesz háború. Említette azt is, hogy „erősődő gazdasági pályára állt Magyarország, ezt nehezíti most meg a háború, már év végével jönnek az ok a viharfelhők, amelyek negatív hatással lesznek az ügyfeleinkre, a mi dolgunk, hogy ne engedjük őket bedőlni”, ilyetén módon tehát „gazdaságpolitikai feladata is van a magyar bankrendszernek”.
Átveszi-e a fintech a bankvilágot?
A zárókörben a moderátor az új pénzügyi technológiáról, a fintechről kérdezte a bankvezéreket. Puskás András szerint „számos fintech csak égeti az angyal-befektetők pénzét”, ügyfélszerzés érdekében fenntarthatatlan üzleti modellt üzemeltetnek, ennek ellenére ők is dolgoznak fintech-cégekkel. „Azt reméljük, hogy 2023 lesz az az év, amikor már konkrét termékekkel is megjelenünk a piacon, ez egy legszélesebb körű fintech-együttműködés lesz Magyarországon, nem csak magyar, de nemzetközi cégekkel is” – fogalmazott a Bankholding elnöki főtanácsadója.
Csányi Sándor emlékeztetett: az első integrált informatikai rendszert az OTP fejlesztette ki Magyarországon, „mire a többiek rájöttek, hogy a lakossági bankolásnak is van esetleg értelme, nem csak a magas marzsú vállalatinak, mert az idővel elolvad”, addigra épp ennek köszönhetően már náluk voltak az ügyfelek, és nem is mentek el. Úgy fogalmazott, digitális bankolás tekintetében Magyarországon a Gránit és az OTP a legjobbak, ebben pedig kulcsszerepe volt annak, hogy Csányi annak idején kifejezetten össze is zörrent a jegybankkal a digitális rendszerük kiépítéséről. A jegybank ugyanis a Világbankkal akarta azt megfinanszíroztatni, de ott 75%-ban az ár, és csak 25%-ban a minőség volt a meghatározó, ezért végülis elbúcsúztak a Világbanktól. Szerinte a fintech nagyon fontos az OTP-nek, így a mai napig is rengeteg számítástechnikai fejlesztőmérnöke van, akik gyorsan meg tudják valósítani azt, amit a bank kitalál.
Hegedüs Éva szerint „a digitalizáció önmagáért valóban csak a pénzt égeti”, akkor éri meg, ha a szenior banki tudással rendelkező szakértők úgy látják, hogy a digitális eszközökkel elérhető szolgáltatási színvonalra igény van vagy igény keletkezhet, a fiatal, digitális ismeretekkel rendelkező kollégák pedig tudnak hozni ennek megfelelő értékajánlatot.