Egy hasonló méretű moziterem és büfé bérleti díja egy vasárnap délutáni időpontra, fény- és hangtechnikával együtt egy általunk megkérdezett másik szolgáltatónál nagyjából 700 ezer és 1 millió forint között található. Hajnal Miklós képviselőként remélhetőleg a törvényeknek megfelelően részletesen elszámolt a Magyar Államkincstár felé a kampányra felhasználható összeggel, de a biztonság kedvéért email-ben elküldtük neki kérdéseinket ez ügyben. Az átláthatóságot programja egyik központi elemeként hirdető politikus nyilvános kampányelszámolására ugyanis egyelőre sem közösségi oldalán, sem a pártja honlapján nem sikerült rábukkannunk.
Azt egyelőre nem tudjuk, hogy a rendezvényekért ki és mennyit fizetett. Az ügyben emailben kerestük Hajnal Miklóst, akinek válaszait teljes terjedelmükben közöljük:
- Összesen hány alkalommal tartott Ön választási kampány alatt az Átrium színházban kampányrendezvényt?Egyetlen kampányeseményünk volt a színházban, ezt a Facebook-oldalamon is közvetítettük, most is visszanézhető. Egyszer egy beszélgetésről videofelvétel készült a helyszínen, melyet az oldalamra is posztoltunk. Ez egy ugyanolyan beszélgetés volt, mint amilyet Fürjes Balázs is posztolt a Facebook-oldalára a kampány során. Szomorúsággal tölt el, hogy a miniszterhelyettes most már kevésbé érdeklődik az Átrium sorsa iránt, mint a kampány során.
-
Pontosan mekkora összeget fizettek alkalmanként a színháznak a teremhasználatért?
Piaci áron béreltük a termet, azaz bruttó 600 ezer forintért. A Mandiner állításaival ellentétben kedvezményt nem kaptunk, mindenben a jogszabályoknak megfelelően jártunk el: a terem bérléséről aláírt szerződésünk van, a kampánykiadásainkkal pedig a Magyar Államkincstár felé elszámoltunk.
- Milyen egyéb szolgáltatásokat (pl.: világítás, hangosítás) vettek még igénybe? Ezekért mennyit fizettek?
A világítás és hangosítás benne volt az árban. Az Átrium büféjét használtuk, nekik 76 ezer forintot fizettünk pogácsákért, üdítőért.
- Mely személy, vagy szervezet fizette a kampányrendezvények költségét az Átrium felé, és milyen forrásból?
A kampányeseményt a Momentum Mozgalom fizette a rendelkezésére álló választási kampányfinanszírozási keretből.
Az Átrium-épület társtulajdonosa csalódott a projektben
Lakatos Péter, a Videoton Holding társvezérigazgatója, az Átrium Margit körúti épületének többségi tulajdonosa a Forbes-ban szólalt meg a mostani ügyben: „az Átrium épületét, mint Bauhaus- és színházbolond emberek azzal vettük meg, hogy lehetőséget és üzleti tanácsokat adjunk, és hogy bebizonyítsuk, hogy magas szintű színházi teljesítmény pénzügyileg sokkal hatékonyabban is megvalósítható, mint azt a közintézményként működő repertoárszínházak teszik. Azt gondoltuk, hogy létezik egy egészséges középút az ideológiai alapon, központilag vezényelt kultúrpolitika és az elitista, egy szűk, sokszor önjelölt és egymást jelölő, kifelé zárt csoportok által meghatározott működés között. Sajnos látnunk kell, hogy úgy jártunk, mint Kohn bácsi, aki egyedül maradt belgaként a sorozáson a vallonok és a flamandok között.”