Rendkívüli közleményt adott ki a Wizz Air: erre kérnek mindenkit, aki ma repülőre ül
![](https://cdn.mandiner.hu/2024/07/0dzfnQ46idM2tfmpg_btbMENYnmxc-P3QmDMS4TSe4U/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzBlMzZiM2M4MWEwYjRjYTM5ODc2MDhjNjhkYzExNjQ3.jpg)
Rendkívüli kihívások.
![](https://cdn.mandiner.hu/2024/07/0dzfnQ46idM2tfmpg_btbMENYnmxc-P3QmDMS4TSe4U/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzBlMzZiM2M4MWEwYjRjYTM5ODc2MDhjNjhkYzExNjQ3.jpg)
Úgy tűnik, nem vált be a Ryanair azon terve, hogy az extraprofitadót az utasokra hárítsa.
Az utasok többsége visszavonta előzetes jegyvásárlását a Ryanairnél, mivel nem vállalják át az extraprofit adóját a cégtől – olvasható a Magyar Nemzeten.
A lap úgy tudja, hogy a Ryanair diszkont-légitársaság fogyasztóvédelmi eljárás alá vont, visszamenőleges árképzésére válaszul
Mint ismert, a kormány által bevezetett extraprofitadót a Ryanair továbbhárította az utasokra, és visszamenőleg is mindenkire ráterhelt 3900 forintot (10 eurót). Válaszul a kormány fogyasztóvédelmi vizsgálatot kezdeményezett a légitársaság ellen. A Ryanair vezérigazgatója, Michael O'Leary „ostobaságnak” és „útszéli rablásnak” titulálta az extraprofitadót, Nagy Márton gazdasági miniszter válaszában közölte: „Nem értjük a kettős mércét. Ha a Ryanair ugyanilyen adót például Németországban, Hollandiában, Svédországban és Franciaországban gond nélkül, jogkövető módon befizet – és ezzel kapcsolatban semmilyen problémát nem jelez – , miért épp a magyar eljárással akad gondja”.
Nyitókép: Manuel Romano / NurPhoto / AFP