„Hihetetlen diszkrimináció” – kiakadtak a szlovákok, hogy a Felvidéken nem szlovákul beszélnek
A magyar kormány diktátorként viselkedik a szlovák szervezet szerint.
A Ryanair közleményt adott ki, amelyben elítéli a légitársaságokra kivetett magyar különadót.
Közleményt adott ki a Ryanair, amelyet a Portfolio szemlézett. Ebben felszólítják Nagy Márton gazdaságfejlesztési minisztert, hogy magyarázza meg, miért kell a koronavírus és Ukrajna miatt vesztséges légitársaságokat „extraprofit-adóval” sújtani.
A Ryanair közleménye szerint ez a különadó
A kormány által bejelentett intézkedés értelmében a légitársaságoknak utasonként hozzájárulást kell fizetniük, amit az állam a földi kiszolgáló cégektől szed be. Az Európai Unióba tartó járatok esetében 3900, más esetben 9750 forintot kell fizetnie a vállalatoknak az utasaik után. A Ryanair a különadót az utasokra hárította át, azzal a közleménnyel: „Magyarország 2022. június 4-én új légiforgalmi adót vezetett be a Magyarországról 2022. július 1-jén vagy azt követően induló járatok utasaira. Ez azt jelenti, hogy még abban az esetben is, ha június 4-e előtt készült a foglalás, de a járat Magyarországról július 1-jén vagy azt követően indul, ezt az új adót ki kell fizetni a Magyar Kormány részére.”
A Ryanair friss közleményében üdvözli az ellene indított fogyasztóvédelmi vizsgálatot és hozzáteszi, hogy és hozzáteszi, hogy a vizsgálatot arra is ki kellene terjeszteni, hogy hogyan vethet ki a magyar kormány „extraprofit-adót” egy veszteséges iparágra.
A közlemény idézi a Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary szavait:
„Az érthető, hogy Magyarország miért vet ki extraprofit-adót az olaj-és gázszektorra, amely az orosz-ukrán háború miatt váratlan nyereségre tett szert. De az, hogy az extraprofit-adót a légiközlekedési szektorra kiterjesztik, ami küzd a talpraállásért a 2 évig tartó koronavírus-járvány és az ukrán háború után, azt mutatja, hogy Nagy miniszter úr elfelejtette a közgazdaságtant”. A Ryanair-vezér fel is ajánlotta, hogy küld Nagy Mártonnak egy könyvet, a „Közgazdaságtan kezdőknek” címűt.
A cégvezér szerint ezeket az adókat a nehéz helyzetben lévő utasok és a veszteséges légitársaságok nem fogják tudni elviselni, ezért a magyarországi légiforgalom drámai mértékben vissza fog esni egy olyan időszakban, amikor a turizmus fellendülőben van.
O’Leary azt kéri Nagy Mártontól, hogy vonja vissza ezt az „ostoba” adót,
vagy legalábbis korlátozza azt az olyan iparágakra, mint az olaj vagy a gáz, amelyek váratlan nyereséget termelnek.
Nyitóképen: Michael O'Leary. Fotó: Eric Lalmand / Belga / AFP