Kiderült a tanulmányból: így zárkózhat fel Budapest egy fontos ágazatban Bécshez
Bécsben hatezernél is több konferenciát rendeznek egy évben, míg hazánk fővárosában nyolcszázat sem. Mit tud Bécs, miben fejlődhet Budapest? Utánajártunk.
Csaknem másfél évtized után indult ismét menetrend szerinti repülőjárat a Sármellék-zalavári repülőtérről; a Wizzair heti kétszeri járata Dortmundot köti össze a Hévíz-Balaton Airporttal.
Jakab Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese az első járat csütörtöki érkezése kapcsán tartott sajtótájékoztatón elmondta: az MTÜ számára kiemelten fontos a német turistaforgalom erősítése a hévízi, balatoni régióban. Hogy az elmúlt időszakban mennyire fontos lett a térség, azt jelzi az is, hogy Hévízen 2021-ben 174 ezer vendég 659 ezer éjszakát töltött. A járatindításnak is köszönhetően a következő időszakban ezek a számok még tovább javulhatnak, ugyanis már az első 5 hónapban 78 ezer vendégéjszakát regisztráltak a fürdővárosban – tette hozzá.
Jakab Zsófia elmondta: a Magyarországra érkező német turisták körében Budapest után Hévíz a második legfontosabb úti cél, a német turisták 46 százaléka érkezik ide. A remények szerint a németek részéről tovább erősödhet a magyarországi turizmus, az első dortmundi járattal újságírók is érkeztek Észak-Rajna-Vesztfáliából. Jelezte: az MTÜ alapfeladata az adatvezérelt ágazatirányítás révén a forgalom ösztönzése, a Balatont pedig mint az egyik leglátogatottabb térséget, négyévszakos célponttá tenni. Felértékelődtek az utóbbi időben a regionális repülőterek, ezért is kiemelt fontosságú a forgalomélénkítő és bevételnövelő hatása miatt az új sármelléki járat.
Nagy Bálint, az Építési és Beruházási Minisztérium államtitkára a térség országgyűlési képviselőjeként arról beszélt, hogy nagyon nagy lehetőség a Covid-járvány és a háborús helyzet ellenére egy menetrendi járat indítása. Elsősorban Hévíz, Zalakaros, a Balaton-part, illetve minden térségbeli turisztikai célpont számára fontos, hogy ezáltal is erősíteni lehet a minőségi turizmust. Hozzátette, hogy a régióban élők közvetlenül vagy közvetve alapvetően a turizmusból élnek, alig van olyan szakma, amire ne lenne gazdasági hatása a vendégforgalomnak. Emiatt is szükséges a repülőtér tervezett fejlesztése, ami nemcsak infrastrukturális fejlesztést, hanem a repülőjáratok további bővítését is igényli. Remélhetőleg ez a nyári szezon a légitársaságok számára is be tudja bizonyítani, hogy érdemes ebbe a térségbe járatokat szervezni.
Papp Gábor, Hévíz polgármestere (Fidesz-KDNP) felidézte, hogy a város önkormányzata 2011-ben vette át repülőtér üzemeltetését, két évvel ezelőtt a magyar állam vásárolta be magát a repteret üzemeltető cégbe, az MTÜ pedig megkapta az üzemeltetési jogot. Ez utóbbi partnerséggel szakmai és gazdasági szempontból is jó partnerre talált a város önkormányzata. A Wizzairrel kötött megállapodás is mutatja, hogy a régió számára a legfontosabbak közé tartoznak a német vendégek, az új járat indítása pedig nemcsak a kúrára érkezők körét bővíti, hanem a fiatalabb korosztályok számára is vonzó lehet – közölte a polgármester.
(MTI)
Nyitókép: MTI / Varga György