Elkészültek a Rákospalota–Újpest vasútállomás első látványtervei

2022. február 12. 07:55

Az M3-as metró északi meghosszabbításának terveihez illesztik az elképzeléseket. A történeti állomásépület is megújul.

2022. február 12. 07:55
null

Megújítják és korszerűsítik Budapest legelavultabb vasútállomását, a Rákospalota–Újpest megállót. A vasútállomás elhanyagolt, szűk, nem akadálymentes, miközben naponta tízezrek veszik igénybe az utazáshoz, írja a PestBuda. Hozzátették: a Budapest Fejlesztési Központ a kormány megbízásából elkészíttette az első látványterveket, amelyek szerint az új vasútállomáson

a mai szűk peronok helyét tágas, fedett, korszerű középperonok veszik át.

A kormány megbízásából

A Budapest Fejlesztési Központban (BFK) a kormány megbízásából elkezdte a 71-es vasútvonal Rákospalota–Újpest–Veresegyház–Vác vasútvonal felújításának tervezését, ennek a beruházásnak része a Rákospalota–Újpest állomás teljes megújítása és korszerűsítése is – közölte Facebook-posztjában Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója.

A peronok megközelítése teljesen akadálymentes lesz, a történeti állomásépület megmarad és megújul.

A peronok déli irányba tolódnak el, északi kijáratuk lesz a mai állomásépület környékén, déli végük közelebb kerül az Árpád úti felüljáróhoz, ahol gyalogos- és kerékpáros-aluljáró kötné össze Újpestet Rákospalotával. A vasútmenti közterületeket megújítják, épülnek új B+R kerékpártárolók és valószínűleg P+R parkoló is, bár ebben még nincs egyetértés az önkormányzatokkal.

Vitézy Dávid kiemelte: az M3-as metró északi meghosszabbításának BKK által készített terveihez illesztik az elképzeléseket, ha egyszer megépül a metró,

színvonalas átszállópont jöjjön létre a vasút és a metró között.

A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában rögzített cél az, hogy Rákospalota–Újpestről óránként 8-10 vonat induljon a Nyugatiba a 70-es és 71-es vonalak fejlesztése nyomán. Ezáltal Budapest közlekedésében és az állomás körüli városrészek belvárosi kapcsolatrendszerében is fontos szerepet játszhat a vasút – summázta.

Forrás: Vitézy Dávid/Facebook

Nyitókép: A Paragram koncepcióterve új déli aluljáróval, mely az M3-as metró jövőben tervezett állomásához is csatlakozhat, illetve új kerékpáros-gyalogos átjáró is létesülhet (forrás: Vitézy Dávid/Facebook)

Összesen 19 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
budapesti
2022. február 12. 22:51
Nem erre van igazán szükség, mert ha megépül is, a mindent ellepő szemét marad. Azon kéne változtatni, a gazon. Csak ne lenne sok nemtörődöm fazon.
bunko_jobbos
2022. február 12. 19:32
A törekvés teljesen jogos és üdvözlendő. Azért pár megjegyzésem lenne. PL. az önkormányzatokkal még nem sikerült megegyezni a parkolókról. Gondolom, ott is ez a sötétződ szöveg megy, hogy menjen mindenki rollerrel. :-( A másik a tervek kinézete. A magyar építészszakmáról inkább nem nyilatkoznék, borzasztóan hülyék. Az egyik kifejtette nekem nemrég, hogy a Nemzeti Színház épülete annyira szar (értsd: nem liberális tervezte, és nem abban a stílusban, amit ők egyedüliként elfogadnak, természetesen a pluralizmus jegyében), hogy legjobb lenne felrobbantani. Nem akartam megsérteni, mivel sok időt töltöttünk együtt, de szívesen beszóltam volna naki, hogy az előzővel is ezt tettétek. Szóval a kinézeti terveket hagyjuk, de jó lesz az állomás. Sok pénz megy most a vasútra. A sok hülye majd leshetne, ha kormányváltás lenne.
Agnieszka
2022. február 12. 14:50
Állandó a segélyezés fontosságának sulykolása, de NINCS ember mázolni. A falunkban kecses, háború előtti felüljáró ível át a vasúti sínek fölött, már a közeli szétesés állapotában. Kár érte, mint annyi másért.
Láncfűrészes Attasé
2022. február 12. 10:32
Felesleges az egész vasúti izé, minek, ugyan, hülye vagy? Ráér, ahogy van. Ráadásul biztos nem választási ígérgetés, dehogy. Hiszen sokkal kevesebb ember fordul meg itt, mint a Pancho Arénában, az NB2-es stadionokban, ahol fekákat meg nevesincs kölföldiek labdakergetését lehet nézegetni, ún. szurkolás keretében. Azokra sokkal jobban megéri a kétháromnyolcvankétötvenháromszáz milliárd forint, minthogy ne úgy nézzen ki a MÁV, mint 50 éve...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!