Megújítják és korszerűsítik Budapest legelavultabb vasútállomását, a Rákospalota–Újpest megállót. A vasútállomás elhanyagolt, szűk, nem akadálymentes, miközben naponta tízezrek veszik igénybe az utazáshoz, írja a PestBuda. Hozzátették: a Budapest Fejlesztési Központ a kormány megbízásából elkészíttette az első látványterveket, amelyek szerint az új vasútállomáson
a mai szűk peronok helyét tágas, fedett, korszerű középperonok veszik át.
A kormány megbízásából
A Budapest Fejlesztési Központban (BFK) a kormány megbízásából elkezdte a 71-es vasútvonal Rákospalota–Újpest–Veresegyház–Vác vasútvonal felújításának tervezését, ennek a beruházásnak része a Rákospalota–Újpest állomás teljes megújítása és korszerűsítése is – közölte Facebook-posztjában Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója.
A peronok megközelítése teljesen akadálymentes lesz, a történeti állomásépület megmarad és megújul.
A peronok déli irányba tolódnak el, északi kijáratuk lesz a mai állomásépület környékén, déli végük közelebb kerül az Árpád úti felüljáróhoz, ahol gyalogos- és kerékpáros-aluljáró kötné össze Újpestet Rákospalotával. A vasútmenti közterületeket megújítják, épülnek új B+R kerékpártárolók és valószínűleg P+R parkoló is, bár ebben még nincs egyetértés az önkormányzatokkal.
Vitézy Dávid kiemelte: az M3-as metró északi meghosszabbításának BKK által készített terveihez illesztik az elképzeléseket, ha egyszer megépül a metró,
színvonalas átszállópont jöjjön létre a vasút és a metró között.
A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában rögzített cél az, hogy Rákospalota–Újpestről óránként 8-10 vonat induljon a Nyugatiba a 70-es és 71-es vonalak fejlesztése nyomán. Ezáltal Budapest közlekedésében és az állomás körüli városrészek belvárosi kapcsolatrendszerében is fontos szerepet játszhat a vasút – summázta.
Forrás: Vitézy Dávid/Facebook
Nyitókép: A Paragram koncepcióterve új déli aluljáróval, mely az M3-as metró jövőben tervezett állomásához is csatlakozhat, illetve új kerékpáros-gyalogos átjáró is létesülhet (forrás: Vitézy Dávid/Facebook)