Az idősek halálára alapozott a Momentum és a Tisza Párt (VIDEÓ)
Minden jel szerint több baloldali párt is az idős kormánypárti szavazók fogyatkozására építi a stratégiáját.
Kielemeztük az első valódi kampánynapot.
Béres Sándor írása
***
A Facebook interakciószámok alapján minden téren kíméletlen előnnyel indított a Fidesz. A párt online megjelenése minőségi szempontból erőteljesebb, a fideszes tábor pedig sokkal aktívabbnak, lelkesebbnek bizonyult a közösségi médiában.
Fontos, hogy a most bemutatott elemzést természetesen NEM lehet azonos szinten kezelni egy közvélemény-kutatással. Célunk, hogy képet kaphassunk az egyes politikai szereplők felkészültségéről, a közösségi médiában kifejtett mozgósítási képességéről, valamint a politikai táborok motiváltságáról.
„Nyergeljetek, a kampány elkezdődött, ideje, hogy mi is kilovagoljunk” – szólította fel hallgatóságát Orbán Viktor szombati évértékelő beszédében. A jobboldal komolyan vette a miniszterelnök felhívását, ugyanis február 12-én a pártokra kiosztott összes interakció közel 73 százalékát gyűjtötte be a Fidesz, ami 107 ezer interakciót jelent. Elég csupán a pártok Facebook oldalait végigpörgetni, hamar belátható, melyik oldal fektet több energiát az online aktivitásába.
Orbán Viktor egyértelmű győzelmével zárult az első nap. A miniszterelnök az interakciók jóval több mint kétharmadát gyűjtötte össze az első hivatalos kampánynapon, és szemléletes, hogy a kormányfő mindössze 4 db bejegyzéssel 83 ezer interakciót szerzett, míg Márki-Zay Péternek 11 bejegyzésre volt szüksége egy jóval szerényebb, 37 ezres interakciószám eléréséhez. A kampány első napja tehát ismét rávilágít a korábbi elemzéseinkben már bemutatott összefüggésre, amely szerint
Ez azt is jelenti, hogy a magasabb interakciószámok eléréséhez Orbán Viktornak a jövőben elegendő lehet bejegyzéseinek számát növelnie, míg Márki-Zay Péter esetében cikkünk írásakor nem látni növekedési pályát. A baloldal jelöltje jelenleg is sokat posztol, és a legutóbbi adatok szerint már a 20 milliós heti költést is átlépte, azonban így sem sikerül megközelítenie a miniszterelnököt. Erről ide kattintva olvashat bővebben. Márki-Zay Péter alulteljesítése leginkább a karakterének általános elutasítottsága miatt van.
Április 3-án nemcsak a listák versenyeznek egymással, hanem választókerületi jelöltek is, ezért a kampány első napján ezt a frontot is kielemeztük. Sorra vettük mind a 106 választókerületet, és megvizsgáltuk, melyik jelölt szerezte a legtöbb interakciót. A Facebook számok alapján az egyéni választókerületek tekintetében is jóval a kétharmadot meghaladó arányban nyertek Orbán Viktor jelöltjei, a Fidesz és a KDNP által támogatott politikusok ugyanis a 106 -ból 75 választókerületben több interakciót szereztek február 12-én, mint baloldali ellenfeleik.
Az adatokat kielemezve feltevődik a kérdés, milyen stratégiát követ a baloldal? Vajon a 2018-as stratégiát ismétlik, és arra számítanak, hogy a digitális csatatérben a Telex, a 444 és Nyugati Fény által vezetett baloldali aktivista-újságírók szállítják nekik majd az online elérést? A LikeFight-ban hétről hétre kiderül!