Korábban beszámoltunk róla, hogy átnevezik a Facebookot, de akkor még nem volt ismert, mi lesz a ég új elnevezése. Mark Zuckerberg, a Facebook alapító-tulajdonosa azonban csütörtökön bejelentette, hogy
a Facebook új neve Meta lesz.
Zuckerberg szerint a Facebook márkanév jelenleg egy termékhez, a közösségi oldalhoz kapcsolódik, de reméli, hogy idővel „egy metaverzumot működtető cégnek” tekintik majd őket az emberek. Ezzel vélhetően a cég korábban ismertetett terveire utalt, miszerint egy új univerzumot akarnak építeni a virtuális valóságban, és ezért vesz fel tízezer új alkalmazottat Európában.
A Facebook botrányai miatt is jól jön az új brand
A Facebook számára azért is jól jöhet az új márkanév, mert a cég jelenlegi neve az utóbbi időben vele kapcsolatban kirobbant számos botrány miatt nem cseng épp a legjobban.
- Nem is olyan rég az Európai Bizottság vizsgálatot indított a céggel szemben, hogy kiderítse, megsértette-e az uniós versenyszabályokat a hirdetési piacon szerzett információk jogszerűtlen felhasználásával
- Október elején a Facebook volt PR-igazgatója Frances Haugen teregette ki a cég szennyesét, és hozott nyilvánosságra számos belső anyagot, amelyek nem vetnek épp jó fényt a cégre
- például, hogy a Facebook felhasználói érdekeinél többre értékeli a profitot
- Haugen ezt követően közölte azt is, hogy, a közösségi oldal árt a gyerekeknek, és elősegíti a társadalmi polarizációt
- A cég számos visszaélése és ellenőrizhetetlen tevékenysége miatt egyesek ellentámadásba lendültek vele szemben