Tóta W. Árpád: Egy államcsődöt úsztunk meg azzal, hogy nem itt rendezik meg az olimpiát
![](https://cdn.mandiner.hu/2024/07/tLC4NouUoQcnykq86Ot34d3E02zvEIbyDDBDNVHrOz4/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzQyYWU1Y2I4NmI0ZDQyYzlhYmUyNzNlMDFjZGE3ZmI4.jpg)
„Örök hála a Momentumnak, hogy ennek elejét vették” – fogalmazott a publicista.
![](https://cdn.mandiner.hu/2024/07/tLC4NouUoQcnykq86Ot34d3E02zvEIbyDDBDNVHrOz4/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzQyYWU1Y2I4NmI0ZDQyYzlhYmUyNzNlMDFjZGE3ZmI4.jpg)
A BKV szerint minden a tervek szerint alakul.
A Világgazdaság mutatott rá arra, hogy ugyan a BKV 2022 végi majd 2023 eleji befejezéssel kalkulált, jelen állás szerint csak 2023 tavaszára lesz kész a „kékmetró”. Az eredetileg 2022 december 7-ére elkészülő középső szakasz korábbi befejezési dátuma január 6-a volt, ez módosul a Világgazdaság forrásai szerint 2023 tavaszára. A BKV természetesen cáfolja, hogy bármiféle csúszásról szó lenne, szerintük 2023 első negyedéve volt az eredeti dátum is.
Érdekes adalék, hogy a portál szerint az utolsó, középső szakasz, aminek a felújításának a bejelentése 2020 végén történt meg, csaknem 3,5-ször drágább lesz mint az északi és déli szakasz, magyarán drágább lesz mint a másik két szakasz együttvéve.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán