Úgy vélik, amennyiben nem az önkormányzat vásárolja meg a buszokat, hanem koncesszióba adja a flotta működtetését, további kérdések merülnek fel. Például, hogy lesz-e olyan vállalkozó, aki a flotta beszerzését és az üzemeltetését vállalja, mert ellenkező esetben
könnyen lehet, hogy az anyagi felelősséget végül az önkormányzatnak kell vállalnia.
A tanulmány szerint a tervezett negyven, nagy kapacitású elektromos busz vásárlása fölösleges, a buszterminál kapacitásához képest túlméretezett beruházás lenne. A tervezett körjárat nem szüntetné meg a Várban élők problémáját, melyet a turistabuszok jelenléte okoz, hiszen dízel buszok helyett ugyanannyi elektromos busz hajtana át a Váron. Ha kisméretű buszokat szerez be az önkormányzat, az a jelenlegi forgalom megnövekedését jelentené. A közúti forgalom buszterhelése eszerint mindenképp megsokszorozódik.
De amennyiben mégsem vásárol elektromos buszokat az önkormányzat, viszont a parkolót megnyitja a turistabuszok számára, akkor
óránként (!) akár ötven busz fog behajtani és kihajtani a parkolóból. Ötven busznyi turista négyszerese a Népligeten naponta felszálló és leszálló utasok számának!