Óriási költségekkel jár a beruházás – ez az önkormányzatot terhelné
A tanulmány szerzői szerint nagy kérdés, hogy a forráshiánnyal küzdő önkormányzat miért kezd bele egy olyan projektbe, amelynek a forrása nem biztosított? Az elektromos buszok megvásárlása 6-8 milliárd forintos kiadást jelentene, nem beszélve az üzemeltetés és amortizáció költségeiről.
Úgy vélik, amennyiben nem az önkormányzat vásárolja meg a buszokat, hanem koncesszióba adja a flotta működtetését, további kérdések merülnek fel. Például, hogy lesz-e olyan vállalkozó, aki a flotta beszerzését és az üzemeltetését vállalja, mert ellenkező esetben
könnyen lehet, hogy az anyagi felelősséget végül az önkormányzatnak kell vállalnia.
A tanulmány szerint a tervezett negyven, nagy kapacitású elektromos busz vásárlása fölösleges, a buszterminál kapacitásához képest túlméretezett beruházás lenne. A tervezett körjárat nem szüntetné meg a Várban élők problémáját, melyet a turistabuszok jelenléte okoz, hiszen dízel buszok helyett ugyanannyi elektromos busz hajtana át a Váron. Ha kisméretű buszokat szerez be az önkormányzat, az a jelenlegi forgalom megnövekedését jelentené. A közúti forgalom buszterhelése eszerint mindenképp megsokszorozódik.
De amennyiben mégsem vásárol elektromos buszokat az önkormányzat, viszont a parkolót megnyitja a turistabuszok számára, akkor
óránként (!) akár ötven busz fog behajtani és kihajtani a parkolóból. Ötven busznyi turista négyszerese a Népligeten naponta felszálló és leszálló utasok számának!
Úgy vélik, emellett nincs megoldva a tervezett körjárat megállóinak elhelyezése sem, hiszen több száz egyszerre várakozó ember részére kellene helyet biztosítani.
Közlekedési káosz
A pályaudvar tervezett helyét busszal jelenleg nehéz megközelíteni az Alkotás utca - Márvány utca irányából, így
a forgalom teljes egészében a Mészáros utcán dübörögne.
A tervezett körjárat ráadásul akkor is közlekedne, hogy ha egy adott szakaszon nincs turistaforgalom, ami a tanulmány szerzői szerint óriási pénzkidobás lenne
A Mészáros utca zajvédelme szerintük elégtelen lenne az önkormányzat által tervezett zajvédő falakkal, hiszen azok csak a pályaudvar területén keletkező zajterhelést csökkentik, a fal másik oldalán, a Mészáros utcán megnövekedett forgalom zaját egyáltalán nem csillapítják, az felverődik a házakra. A sínek túloldalán lévő Avar utcában ugyanez a helyzet állna fenn.