Fürjes Balázs: Miért jó Budapestnek a Galvani híd?

2021. április 29. 09:08

Az államtitkár a fővárosi közlekedéssel kapcsolatban elmondta: az emberek átnevelése helyett a szabad választásban hisznek.

2021. április 29. 09:08
null

„Minden híd: új kapcsolat, ami összeköt. Biztosítja a legrövidebb utat a város különböző pontjai között. Mert két pont között legrövidebb út az egyenes” – kezdi a Galvani hídról szóló Facebook bejegyzését Fürjes Balázs államtitkár.

A politikus hozzátette, hogy az új Galvani híd amellett, hogy összeköti majd Dél-Pestet, Dél, Budát és Észak-Csepelt, csökkenteni fogja a belváros forgalmát is. Mivel azoknak, akik délen akarnak átkelni a Dunán, nem kell már beljebb menniük, hogy hidat találjanak. Így jelentősen – akár napi 50-60 ezer autóval! – csökken majd a belvárosi Duna-hidak és a belső Üllői út forgalma” – emelte ki Fürjes.

Az államtitkár kitért a jelenlegi városvezetésnek a forgalomcsökkentő intézkedéseire is. Mint írja: „Az emberek átnevelése helyett a szabad választásban hiszünk”. Ezzel kapcsolatban három megoldási javaslatot közölt:

„1. A tömegközlekedés folyamatos fejlesztését. Folytatjuk a megkezdett munkát, fejlesztjük a vasutat, a villamost és a HÉV-et. A déli HÉV-vonalakat metróüzemmódban bevezetjük a Kálvin térre.

2. A hiányzó P+R- és B+R-parkolók megépítését a külső csomópontokon és a vasútvonalak mentén. Itt az utazók kényelmesen és biztonságosan tudják letenni a biciklijüket és az autójukat, és könnyen át tudnak szállni a buszra, metróra, villamosra, vasútra.

3. A megoldás harmadik lába a külső városrészeket összekötő, ma még hiányzó dunai peremhidak és a hozzájuk kapcsolódó gyűrűirányú körutak megépítése. Ezért dolgozunk a Galvani híd megépítésén, és ezért biztosítottuk a Fővárosnak a szükséges több százmillió forintot az Aquincumi híd tervezésére.”

Címlapképen: A Galvani híd látványterve

Kép forrása: Facebook

Összesen 24 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
mokány
2021. április 29. 21:45
Karácsony Gergely a csepeli lakótelep közepébe vezetné. A Szabad kikötő területe miért nem megfelelő Dunahíd átvezetésére.
olajfa1
2021. április 29. 12:50
A "haladás pártiak" azaz a liberálbolsevikoknak a fejlődés és az új hid ellen vannak! Nehogy bármi is megépüljön a környezetükbe!... No és ők a mi "haladáspárti" vezetőink... no és nem is hazudnak... ÁÁÁÁ! DEHOOOOGY-..
aleb19
2021. április 29. 11:26
Az államtitkár a fővárosi közlekedéssel kapcsolatban elmondta: az emberek átnevelése helyett a szabad választásban hisznek. ---- hahaha esetleg valami latszat tarsadalmi egyeztetes volt-e errol a hidacskarol??? nope csak kilora lefizettek az ingatlanfejlesztok a fidernyakokat, hogy a lagymanyosi hidtol alig 1 kilometerre legyen az uj hidacska...pont ahol luxuslakasok es irodahazak epulnek majd...micsoda veletlenek vannak
Secnir
2021. április 29. 11:04
"2. A hiányzó P+R- és B+R-parkolók megépítését a külső csomópontokon és a vasútvonalak mentén." -mondjuk a leendő atlétikai-stadion helyén tökre elférne egy 30-40.000-es parkoló... "A déli HÉV-vonalakat metróüzemmódban bevezetjük a Kálvin térre." a ráckevei hév-et. a kálvin térre. paszmek. hogyne. a kálvin-tér alatt pont annyi hely van, hogy még plusz elférjen ott egy szerelvénypár a föld alatt. meg ugye a 2. pontban említett P+R parkolók. esetileg harminc látványbüfé is.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!