Fürjes Balázs: Miért jó Budapestnek a Galvani híd?

2021. április 29. 09:08

Az államtitkár a fővárosi közlekedéssel kapcsolatban elmondta: az emberek átnevelése helyett a szabad választásban hisznek.

2021. április 29. 09:08
null

„Minden híd: új kapcsolat, ami összeköt. Biztosítja a legrövidebb utat a város különböző pontjai között. Mert két pont között legrövidebb út az egyenes” – kezdi a Galvani hídról szóló Facebook bejegyzését Fürjes Balázs államtitkár.

A politikus hozzátette, hogy az új Galvani híd amellett, hogy összeköti majd Dél-Pestet, Dél, Budát és Észak-Csepelt, csökkenteni fogja a belváros forgalmát is. Mivel azoknak, akik délen akarnak átkelni a Dunán, nem kell már beljebb menniük, hogy hidat találjanak. Így jelentősen – akár napi 50-60 ezer autóval! – csökken majd a belvárosi Duna-hidak és a belső Üllői út forgalma” – emelte ki Fürjes.

Az államtitkár kitért a jelenlegi városvezetésnek a forgalomcsökkentő intézkedéseire is. Mint írja: „Az emberek átnevelése helyett a szabad választásban hiszünk”. Ezzel kapcsolatban három megoldási javaslatot közölt:

„1. A tömegközlekedés folyamatos fejlesztését. Folytatjuk a megkezdett munkát, fejlesztjük a vasutat, a villamost és a HÉV-et. A déli HÉV-vonalakat metróüzemmódban bevezetjük a Kálvin térre.

2. A hiányzó P+R- és B+R-parkolók megépítését a külső csomópontokon és a vasútvonalak mentén. Itt az utazók kényelmesen és biztonságosan tudják letenni a biciklijüket és az autójukat, és könnyen át tudnak szállni a buszra, metróra, villamosra, vasútra.

3. A megoldás harmadik lába a külső városrészeket összekötő, ma még hiányzó dunai peremhidak és a hozzájuk kapcsolódó gyűrűirányú körutak megépítése. Ezért dolgozunk a Galvani híd megépítésén, és ezért biztosítottuk a Fővárosnak a szükséges több százmillió forintot az Aquincumi híd tervezésére.”

Címlapképen: A Galvani híd látványterve

Kép forrása: Facebook

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 24 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
CsakOlvas
2021. április 29. 23:39
Az államtitkár akarva-akaratlanul elárulta a regnáló magyar kormány egyik alapelvét, melyet hiába próbálnak kiforgatni, akkor is tény marad: "az emberek átnevelése helyett a szabad választásban hisznek" Bizonyos szempontból nagyon nagy balfékségnek tűnik, azonban a gyakorlat eddig a magyar kormányt igazolta. Nem mellesleg, a "tradicionális vezetés" egyik alapelve ez. Mindenképpen fontolja meg mindenki, aki jövőre nem a jelenlegi kormányra akar szavazni. Én elfogadom a szavazófülke hűvös magányát szemben a "lángoló ellenállással" :-)
mokány
2021. április 29. 21:45
Karácsony Gergely a csepeli lakótelep közepébe vezetné. A Szabad kikötő területe miért nem megfelelő Dunahíd átvezetésére.
olajfa1
2021. április 29. 12:50
A "haladás pártiak" azaz a liberálbolsevikoknak a fejlődés és az új hid ellen vannak! Nehogy bármi is megépüljön a környezetükbe!... No és ők a mi "haladáspárti" vezetőink... no és nem is hazudnak... ÁÁÁÁ! DEHOOOOGY-..
aleb19
2021. április 29. 11:26
Az államtitkár a fővárosi közlekedéssel kapcsolatban elmondta: az emberek átnevelése helyett a szabad választásban hisznek. ---- hahaha esetleg valami latszat tarsadalmi egyeztetes volt-e errol a hidacskarol??? nope csak kilora lefizettek az ingatlanfejlesztok a fidernyakokat, hogy a lagymanyosi hidtol alig 1 kilometerre legyen az uj hidacska...pont ahol luxuslakasok es irodahazak epulnek majd...micsoda veletlenek vannak
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!