Szívünk parancsa a haza megvédése
Sem a XIX. századi, sem a XX. századi hősök áldozata nem volt hiábavaló.
Az államtitkár a fővárosi közlekedéssel kapcsolatban elmondta: az emberek átnevelése helyett a szabad választásban hisznek.
„Minden híd: új kapcsolat, ami összeköt. Biztosítja a legrövidebb utat a város különböző pontjai között. Mert két pont között legrövidebb út az egyenes” – kezdi a Galvani hídról szóló Facebook bejegyzését Fürjes Balázs államtitkár.
A politikus hozzátette, hogy az új Galvani híd amellett, hogy összeköti majd Dél-Pestet, Dél, Budát és Észak-Csepelt, csökkenteni fogja a belváros forgalmát is. „Mivel azoknak, akik délen akarnak átkelni a Dunán, nem kell már beljebb menniük, hogy hidat találjanak. Így jelentősen – akár napi 50-60 ezer autóval! – csökken majd a belvárosi Duna-hidak és a belső Üllői út forgalma” – emelte ki Fürjes.
Az államtitkár kitért a jelenlegi városvezetésnek a forgalomcsökkentő intézkedéseire is. Mint írja: „Az emberek átnevelése helyett a szabad választásban hiszünk”. Ezzel kapcsolatban három megoldási javaslatot közölt:
„1. A tömegközlekedés folyamatos fejlesztését. Folytatjuk a megkezdett munkát, fejlesztjük a vasutat, a villamost és a HÉV-et. A déli HÉV-vonalakat metróüzemmódban bevezetjük a Kálvin térre.
2. A hiányzó P+R- és B+R-parkolók megépítését a külső csomópontokon és a vasútvonalak mentén. Itt az utazók kényelmesen és biztonságosan tudják letenni a biciklijüket és az autójukat, és könnyen át tudnak szállni a buszra, metróra, villamosra, vasútra.
3. A megoldás harmadik lába a külső városrészeket összekötő, ma még hiányzó dunai peremhidak és a hozzájuk kapcsolódó gyűrűirányú körutak megépítése. Ezért dolgozunk a Galvani híd megépítésén, és ezért biztosítottuk a Fővárosnak a szükséges több százmillió forintot az Aquincumi híd tervezésére.”
Címlapképen: A Galvani híd látványterve
Kép forrása: Facebook