Egyetemi oktatóként egyébként a személyes kontaktusok mindenki által említett hiánya mellett az adjunktusnak a legnagyobb fejtörést a vizsgáztatás jelentette: tesztet íratni semmi értelme nincs, ha a hallgató bármikor kijátszhatja a tényanyagot számonkérő vizsgát, ezért inkább az önálló gondolatmeneten alapuló érvelések, esszéfeladatok kerültek középpontba.
Ez az oktatók részéről markáns szempontváltást kíván
– mondja, hozzátéve: ez a vizsgáztatási metódus főleg a társadalomtudományi és humán képzéseken valósítható meg könnyen.
Az adjunktus nehézségként írja le a kommunikációs csatornák szűkösségét is: a hallgatók legalább 90 százaléka kerüli az óra alatt a kamera és a mikrofon használatát, így nemcsak nehezen motiválhatók, de azt sem könnyű megítélni, mikor fáradnak bele egy-egy anyagrészbe, vagy mikor szorulna egy téma bővebb kifejtésre.
Ezeknél a redukált csatornáknál egyszerűen hiányzik tőlük a visszajelzés, nincs metakommunikáció, és az átvitelben az apró késések is roppant fárasztóak;