Ezt nem fogja a kirakatba tenni a balliberális média: tételesen felsorolták, miért szárnyal a magyar gazdaság (VIDEÓ)
„Ha összefogunk, Magyarország megcsinálja!” – emelte ki Vitályos Eszter.
A koronavírus-járvány felgyorsította az autóipar totális átalakulását, amelynek középpontjában az elektromos- és önvezető autózás előretörése, valamint a digitalizáció áll majd a következő tíz évben.
„A magyarországi Continental vállalatok egyértelműen abban gondolkodnak, hogy megteremtsék a fenntartható működésük feltételeit, felkészüljenek az új mobilitási korszakra és a versenyképességük növelése mellett még nyereségesebbé váljanak” – jelentette ki Keszte Róbert, a magyarországi Continental csoport országkoordinátora a Porfolió.hu-nak adott hétfői interjújában.
„A globális gépjárműgyártás 2017-ben tapasztalt rekordszintjét, azaz az éves 94 millió új jármű gyártásának szintjét 2025 előtt várhatóan nem fogjuk ismét elérni. A gyártásunkat minden esetben a piaci kereslethez igazítjuk, így az idei évben is követjük az adott trendeket olyan ütemben és összetételben, ahogy azok megjelennek” – jelentette ki az interjúban Keszte Róbert, aki kitért arra, hogy a cég a kényszerszünetet is olyan átcsoportosításokra használta fel, mint a fejlesztési (R&D), szoftverfejlesztési és gyártásautomatizálási területekre áthelyezett erőforrások.
„Ezen dolgozunk ma Magyarországon, aminek első eredményei
a budapesti mesterséges intelligencia központunk megnyitása, a veszprémi fejlesztő központunk bővítése
és a gyárainkban az ipar 4.0 megoldások alkalmazásának folyamatos kiterjesztése” – jelentette ki az országkoordinátor.
A porftfólió felhívja a figylemet, hogy az autóipar számára eleve jelentős kihívásokat okozott a koronavírus-jérvény. A globális kereslet csökkent, miközben a szigorodó környezetvédelmi előírásoknak is meg kellett felelni a gyártóknak, miközben koordinálni kellett az új technológiákra történő átállást.
„A hatékonyság növelését a regionális konkurensek erősödése is indokolja, hiszen a kisebb hozzáadott értékű termelés versenyképessége Magyarországon már nem megfelelő. A hatások most még kompenzálhatók újabb befektetések bevonzásával, amire számos példát láttunk az utóbbi években is, ezek a beruházások most fognak termőre fordulni” – vélekedik Keszte Róbert.
A jövőre célozva az országkoordinátor úgyvéli, hogy az autóipari beruházások szempontjából már a balkáni és balti térség, Szerbia és Litvánia vezetésével a legerősebb regionális versenytársunkká vált, miközben Ukrajna is folyamatosan javítja a beruházási környezetét. A versenyképesség fenntartásának kulcsát a munkaerő, a szakértelmiség kiképzése, a műszaki és természettudományos képzés és tehetségkutatásban látja az elemző. Fontos, hogy „a motivált, tehetséges és jól képzett munkatársak hazánkban tervezzék jövőjüket” – véli a szakember.
Fotó: MTI/EPA/Focke Strangmann. A nyitóképen Nikolai Setzer, a Continental AG német járműipari és technológiai konszern vezérigazgatója és Wolfgang Schaefer, a vállalat pénzügyi vezetője láthatóak.