Az autóipar radikális átalakulásának hazánk is nyertese lehet

2021. március 22. 12:16

A koronavírus-járvány felgyorsította az autóipar totális átalakulását, amelynek középpontjában az elektromos- és önvezető autózás előretörése, valamint a digitalizáció áll majd a következő tíz évben.

2021. március 22. 12:16
null

„A magyarországi Continental vállalatok egyértelműen abban gondolkodnak, hogy megteremtsék a fenntartható működésük feltételeit, felkészüljenek az új mobilitási korszakra és a versenyképességük növelése mellett még nyereségesebbé váljanak” – jelentette ki Keszte Róbert, a magyarországi Continental csoport országkoordinátora a Porfolió.hu-nak adott hétfői interjújában. 

„A globális gépjárműgyártás 2017-ben tapasztalt rekordszintjét, azaz az éves 94 millió új jármű gyártásának szintjét 2025 előtt várhatóan nem fogjuk ismét elérni. A gyártásunkat minden esetben a piaci kereslethez igazítjuk, így az idei évben is követjük az adott trendeket olyan ütemben és összetételben, ahogy azok megjelennek” – jelentette ki az interjúban Keszte Róbert, aki kitért arra, hogy a cég a kényszerszünetet is olyan átcsoportosításokra használta fel, mint a fejlesztési (R&D), szoftverfejlesztési és gyártásautomatizálási területekre áthelyezett erőforrások. 

„Ezen dolgozunk ma Magyarországon, aminek első eredményei

és a gyárainkban az ipar 4.0 megoldások alkalmazásának folyamatos kiterjesztése” – jelentette ki az országkoordinátor. 

A porftfólió felhívja a figylemet, hogy az autóipar számára eleve jelentős kihívásokat okozott a koronavírus-jérvény. A globális kereslet csökkent, miközben a szigorodó környezetvédelmi előírásoknak is meg kellett felelni a gyártóknak, miközben koordinálni kellett az új technológiákra történő átállást.

Ennek kihatása volt a foglalkoztatási szerkezetre: egyes helyeken elbocsátásokat, másokon munkaerőhiányt eredményezett. 

„A hatékonyság növelését a regionális konkurensek erősödése is indokolja, hiszen a kisebb hozzáadott értékű termelés versenyképessége Magyarországon már nem megfelelő. A hatások most még kompenzálhatók újabb befektetések bevonzásával, amire számos példát láttunk az utóbbi években is, ezek a beruházások most fognak termőre fordulni” – vélekedik Keszte Róbert. 

A jövőre célozva az országkoordinátor úgyvéli, hogy az autóipari beruházások szempontjából már a balkáni és balti térség, Szerbia és Litvánia vezetésével a legerősebb regionális versenytársunkká vált, miközben Ukrajna is folyamatosan javítja a beruházási környezetét. A versenyképesség fenntartásának kulcsát a munkaerő, a szakértelmiség kiképzése, a műszaki és természettudományos képzés és tehetségkutatásban látja az elemző. Fontos, hogy „a motivált, tehetséges és jól képzett munkatársak hazánkban tervezzék jövőjüket” – véli a szakember. 

A Continental csoport hazánkban 2021-ben 9-12% közötti növekedést prognosztizál, így úgy tűnik az iparág kezd kimászni a pandémia okozta gödörből. 

Fotó: MTI/EPA/Focke Strangmann. A nyitóképen Nikolai Setzer, a Continental AG német járműipari és technológiai konszern vezérigazgatója és Wolfgang Schaefer, a vállalat pénzügyi vezetője láthatóak. 

Összesen 4 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
llnnhegyi
2021. március 22. 15:21
Ok, rendben van. Most már csak vakcinát kell jól elosztani, többet termelni. Együttes gyógyulás után lesz sikeres a gazdasági növekedés is.
Royce2.0
2021. március 22. 13:21
Ők mind a két lóra tettek. Az elektromos lóra is (Vitesco (Debrecen)), meg a fosszilis lóra is (maradék Continental)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!