Lázár nagy dobása: januártól teljes átalakítás jön a közlekedésben
2025 januárjától új korszak kezdődik a MÁV-csoport életében.
A beruházás teljes befejezését követően a pályát a tram-train és a vasúti szerelvények 100 km/h sebességgel használhatják.
A Szeged – Hódmezővásárhelyi Népkert vonalszakasz nagyvasúti tervezési és kivitelezési munkái befejező fázisba léptek, így hétfőn újra megindulhat a forgalom a két település között – tájékoztatta a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. az MTI-t.
A közlemény szerint a 135-ös vasútvonal Szeged-Rókus – Hódmezővásárhelyi Népkert szakaszának felújítása 2018 tavaszán kezdődött a Szeged és Hódmezővásárhely között épülő tram-train beruházás részeként. A nagyvasúti vonal 22 kilométeres szakaszán a pályaépítési munkák tavaly fejeződtek be. Azóta is folyamatosak a pálya és az ideiglenes létesítmények karbantartási munkái, valamint az ágyazat-, a padka és rézsűrendezés.
A tervezett menetrend biztosításáért két helyen – Szeged-Rókus elágazás – Baktó elágazás, valamint Sártó elágazás – Kopáncs állomások között – második vágányok épültek. A beruházás egyik elemeként részlegesen felújították és megerősítették az algyői vasúti hidat. Korszerűsítették az algyői állomást, új utasperont és P+R parkolót alakítottak ki, valamint átépítették az algyői állomásépületét.
A beruházás teljes befejezését követően a pályát a tram-train és a vasúti szerelvények 100 km/h sebességgel használhatják. A NIF Zrt. honlapján található adatok szerint a nagyvasúti pálya rekonstrukciója a magyar állam finanszírozásában valósul meg, a kivitelező a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a fejlesztés szerződéses összege 25,676 milliárd forint.
(MTI)