Fellélegezhetünk: hiába rúgta fel az évtizedes egyezményt Putyin és Zelenszkij, Magyarország biztonságban van
Advent negyedik vasárnapján jó hír jött.
A 300 méteres partszakaszt és a 32 hektáros leendő magyar rakodóterületet a tenger, a Strada Provinciale 14, és az SP 15/SS 15 utak határolják.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter még 2019 nyarán jelentette be először, hogy hazánk kikötőt létesít Triesztben. Az akkor kezdődő üzletet az akkori olasz belügyminiszter bő másfél éve jelentette be, ami szerint Magyarország 131 millió eurós projekt keretében létesít tengeri kikötőt és kijáratot.
Hét elején a Makronóm a HVG-re hivatkozva megírta, „a terület egyik részéért és a kikötői koncesszióért (amely az Aquila nevű leánycégben van) 15 millió eurót fizetett Magyarország, vagyis összesen 9 milliárd forintot. Egy másik területért pedig 10 millió eurót fizetett a kormány.”
„A terv bár jól hangzik, gazdasági szempontból nem világos, mi értelme van: az adriai kereskedelem a kormánytól függetlenül is virágzik, a magyar cégek pedig rettentő olcsón tudnak exportálni Ázsiába a jelenlegi piaci keretek között” – adott hangot kételyeinek korábban az Index.
A hétvégén derült ki, hogy sikerült lezárni a szerződéseket, így az Adria Port 100 százalékos tulajdonába került a koncessziót birtokló Aquila nevű olasz cég – adta hírül szerdán szintén az Index, amely előzetes látványterveket is közzétett a készülő létesítményről. A 300 méteres partszakaszt és a 32 hektáros leendő magyar rakodóterületet a tengerpart, a Strada Provinciale 14, és az SP 15/SS 15 utak határolják.
Fotó: A trieszti magyar kikötő látványterve, forrás: Index