Együtt kutatják a jövő technológiáját izraeli és magyar tudósok

2021. február 21. 10:49

Már 2021 második felében a kutatói mobilitást támogató közös programot indíthat Magyarország és Izrael – tájékoztatta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) vasárnap az MTI-t.

2021. február 21. 10:49
null

Palkovics László innovációs és technológiai minisztert idézve a közleményben azt írták, hogy az ipari és innovációs kapcsolatok szorosabbra fűzéséért a társminisztériumok a közeljövőben szándéknyilatkozatban jelölik ki a stratégiai együttműködések kiemelt területeit.    A kétoldalú gazdasági vegyes bizottság társelnöki feladatait is ellátó miniszter erről vasárnap Zalaegerszegen beszélt, ahol Jakov Hadas-Handelsman izraeli nagykövetnek bemutatta a ZalaZone járműipari tesztpályát.    

Palkovics László kiemelte:

Magyarország regionális és európai szinten vezető szerepet akar betölteni az önvezető autók fejlesztésében.

A világszínvonalú ZalaZone járműipari tesztpálya folyamatosan bizonyítja szinte kimeríthetetlen hasznosítási lehetőségeit, bővíthető képességeit, kapcsolódási lehetőségeit a többi között az 5G, a védelmi ipar vagy a logisztika irányába. A létesítmény és a körülötte rohamtempóban kiépülő ipari-innovációs-oktatási ökoszisztéma vonzó lehet az izraeli kutatóintézeti, vállalati partnerek számára is – fogalmazott.    

A minisztérium azon dolgozik, hogy Magyarország a lakosságával arányos mértékben, 2,18 százalékkal részesedjen a közvetlenül pályázható uniós forrásokból 2027-re. Ezen törekvés valóra váltásában is hasznunkra válhat a tapasztalatok megosztása. Izrael mintegy 1500 támogatott projekttel, több mint 1,1 milliárd euró elnyert forrással az egyik legsikeresebb társult ország volt az Európai Unió Horizont 2020 keretprogramjában – fejtette ki a miniszter.    

A közleményben a tárca rámutatott: a korábbi pénzügyi időszak forrásaiból Magyarország 1400 nyertes pályázat útján eddig mintegy 350 millió euró támogatáshoz jutott,

ami a Horizont 2020 teljes keretösszegének 0,6 százalékát teszi ki. Nemzetközi konzorciumok partnereiként 118 társfinanszírozott projektben működtek együtt magyar és izraeli szervezetek, amelyek így összesen 77 millió euró támogatásban részesültek. A kutatási infrastruktúrák, az infokommunikációs és egészségügyi technológiák, az élelmezésbiztonság és fenntartható mezőgazdaság mellett Izrael a járműiparban is szorgalmazza az élénkebb együttműködést – közölték.    

A tárca tájékoztatása szerint aláírás előtt áll az izraeli tudományos és technológiai minisztériummal kötendő együttműködés keretrendszerét rögzítő szándéknyilatkozat. A felek a gazdasági együttműködési vegyesbizottság következő ülésén vagy társelnöki találkozóján véglegesíthetik a dokumentumot – írták.

(MTI)

Fotó: MTI/Krizsán Csaba

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 11 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Szittya Attila Bendegúz
2021. február 21. 22:13
Nagyon örülök, és nagyon támogatom, hogy két tehetséges nép összefog! De esetleg le lehetne állítani a helyi rokonokat a folyamatos nácizással és magyar-gyalázással. Talán így kellemesebb lenne az együttműködés. Az is furcsa, hogy a V4-es csapatban a szlovákokkal és csehekkel még nem sikerült a Benes-dekrétumokat visszavonatni. Egyedül a szerbekkel jutottunk valamire a kölcsönös bocsánatkéréssel, illetve a fasz ukránokat a Nato-tagsággal valamennyire meg tudjuk fogni. Elég baj az, hogy a normális, emberi gesztusok nem jönnek sehonnan, hanem politikai ténykedéssel kell ezeket kicsikarni.
Mr. Sarah Kaufmann
2021. február 21. 14:22
Nagyon helyes! Amúgy sincs szükség kormánytekergető sofőrökre, azonfelül, ez az emberi munkaképesség és szellem elpazarlása! Minél több helyen veszik át a gépek, a robotok, a drónok és a kiborgok az uralmat, annál jobb és igazságosabb lehet a társadalom.
Anonymusz
2021. február 21. 11:33
Reméljük, hogy meg is találják.
békalepcse
2021. február 21. 11:08
Sokkal egyszerübb kötött, magasan vezetett rendszeren megvalósítani ugyan ezt. Akinek vannak kétségei a kötött pályáról, azzal sajnálattal kell közölnöm, az utak is kvázi kötöttpályának számítanak, csak azokon százszor több paramétert kell figyelni az automatizáláshoz!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!