„Csak álmodozik arról, amit a kormány megvalósít” – határozottan tette helyre Vitézy Dávidot a miniszterhelyettes

Az Építési és Közlekedési Minisztérium éveken át lehetőséget kínált Vitézynek az együttműködésre, ám ő azt visszautasította.

Az új hídszerkezet a Déli összekötő vasúti Duna-híd harmadik vágányának ad helyet.

A Duna magas vízállása miatt közel egy hónapot töltött kényszerű várakozással az utolsó hídelem a pesti oldalon, a Petőfi és a Rákóczi híd között. 2021. február 18-án azonban lehetővé vált a beemelés megkezdése, amely mostanra be is fejeződött és így teljesen átjárhatóvá az új vasúti vágányt hordozó hídszerkezet. Az első vonatok még idén tavasszal átkelhetnek az új hídszerkezeten – olvasható Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója. Mint írja,
Hozzátette, hogy kezdetét vette a középső hídszerkezet egyes tartozékainak bontása is. Egyelőre csak az üzemi járdát és az ahhoz tartozó korlátot bontották el, de hamarosan megkezdődik az acélszerkezet darabolása és elszállítása is, ami – akárcsak az építés – a vízről fog történni: a Clark Ádám és a Hebo lift-8 úszódarukat mostantól gyakrabban lehet majd mozgásban látni az Összekötő vasúti híd környékén, ugyanis az építés mellett a bontásban is főszerepet játszanak.
Nyitókép: Facebook