A cikk szerzője azt is állítja, hogy egyfajta váltógazdálkodásnak megfelelően most a Tiszántúlnak kellene zsinati elnököt adnia. „Szokás ugyanis – regéli a HVG újságírója –, hogy a magyar kálvinisták legfőbb vezetőjét, a zsinat lelkészi elnökét a négy egyházkerület két nagyobbika, a dunamelléki és a tiszántúli felváltva adja.”
Ha a HVG szerzője vette volna a fáradtságot, hogy áttekintse a zsinat lelkészi elnökeinek a listáját, azt találta volna, hogy Bölcskei Gusztáv tiszántúli püspök például 1997-2015 között három egymást követő ciklusban volt a Zsinat lelkészi elnöke, míg Szabó István – Balog Zoltánt megelőző – dunamelléki püspök csupán ez után, egyszeri hat évre „jutott szóhoz” lelkészi elnökként. A történelmi távlat tendenciája sem mutat mást: 1883-2001 között Tiszántúl összesen majd 70 évig, míg Dunamellék mindössze 37 évig részesült abban a lehetőségben, hogy püspöke adja a Zsinat első emberét. Ahogyan tehát
nem az „exminiszter lobbiereje” dönt a kérdésben,
ugyanúgy nem valamiféle íratlan váltótársi szabály dönt arról, hogy a négy egyházkerület közül melyik adja a Zsinat következő lelkészi elnökét.
Egy az egyben előkerülnek azok a rosszhiszemű ferdítések is, melyeket már a Mandiner is cáfolt. Ám kérkedve, hogy „mint azt a HVG elsőként megírta”, a baloldali orgánum megint előveszi: „Balog egyházi karrierjének beindulása elől a zsinat korábban azzal hárította el az adminisztratív akadályokat, hogy eltörölték azt a rendelkezést, amely legalább tízévi folyamatos lelkészi működést írt elő a püspökké választás előfeltételeként.” Holott az igazság más: a zsinat a családanyai hivatásukat is gyakorló lelkésznőkre kedvezőtlen eddigi szabályozást orvosolta. Merthogy akik gyereket vállaltak és gyesre, gyedre mentek, megszakadt a szolgálatuk.