Véget vetnének a „kamu” villanyautók állami támogatásának

2020. november 25. 08:36

Ezek a járművek ugyanis sokkal környezetszennyezőbbek, mint ahogy hirdetik magukat, írja a Portfolio.

2020. november 25. 08:36
null

A plug-in hibrid modellek sokkal több szén-dioxidot bocsátanak ki működésük során, mint ahogyan azt az autógyártók hirdetik a prospektusaikban – írja a Portfolio a Transport and Environmentre (T&E) hivatkozva. A környezetvédelmi szervezet éppen ezért arra kéri az országok kormányait, hogy fejezzék be ezeknek a „kamu villanyautóknak” a támogatását: ne nyújtsanak a megvásárlásukhoz pénzügyi segítséget és adókedvezményeket a jövőben. Ez rossz hír azoknak az autógyártóknak, amelyek az egyre szigorodó előírásoknak elsősorban pont a plug-in hibridek nagyobb arányú értékesítésével akarnak megfelelni a következő években.

A Transport and Environment október elején már hallatta a hangját, amikor saját tanulmányukban arra hívták fel a világ figyelmét, hogy az Európai Bizottság és Tanács által támasztott kihíváshoz, a szigorodó károsanyag-kibocsátási követelményekhez, jól alkalmazkodott az autóipar. Hangsúlyozták, az autógyártók képesek lesznek teljesíteni az előírásokat feltéve, hogy azok a szereplők, amelyek nagyobb lemaradásban vannak, növelni tudják a részben, vagy teljesen elektromos autóik értékesítését flottaszinten.

Ugyanakkor arra is felhívták a figyelmet, hogy fennáll annak veszélye, hogy a lendület 2021 után elfogy az EU hosszabb távú, egyelőre megengedőbb szabályozása miatt. Az autógyártók ugyanis a plug-in hibrid modellek nagyobb arányú értékesítésével is képesek lehetnek teljesíteni a kitűzött flottaszintű károsanyag-kibocsátási célokat, így viszont nincsenek rákényszerítve arra, hogy érdemben növeljék a tisztán elektromos modellek eladásait. Ez pedig veszélybe sodorhatja az elektromobilitás további terjedését Európában.

(Portfolio)

(Fotó: Az új Volvo V60 Diesel Plug In Hybrid a 83. Genfi Nemzetközi Autószalon első sajtónapján, 2013. március 5-én. MTI/EPA/Sandro Campardo)

Összesen 68 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
józan paraszti ész
2020. november 26. 11:24
A gond az, hogy teljesen más szabályok vonatkoznak a kettőre, a járművek elméleti néhány százalékos, gyakorlatilag 0 CO kibocsátás csökkentése vagyonokba kerül, a németek meg a barnaszén égetéssel gyakorlatilag szarnak az egészre. Ha nem fújna a szél akkor a városok szennyezettsége csökkenhetne, de mivel fúj ez közel sincs így. Az elektromos autó a környezetvédelem legdrágább és legkevésbé hatékony formája, és ezt támogatják, ez a baj.
szotyiratöbbpénzt
2020. november 25. 19:20
Pedig a plug-in hibrid-nek jelen állás szerint (technológia, háttér infrastruktúra, gyártók el nem lehetetlenítése) még több értelme van, mint a tisztán elektromosnak. Plusz az e-üzemmód rövid távú használatával (pl. városban, ahol így nincs károsanyag-kibocsátás) pont abban kíméli a robbanómotort, ami annak a legkárosabb, így kevésbé használódik el.
fogas paduc
2020. november 25. 13:59
100 km -t sacc/kb 13 kWh-ból járja lájtosan egy villanyautó. Az azt jelenti, hogy 230 V mellett 1 órán át töltve 56 Amper áramerősség kell hozzá. Na most, akkor tankoljon egyszerre az országban mondjuk 1000 villanyautó, az cirka 56 000 Ampert jelent, azaz 12.8 megaWatt teljesíytmény kell hozzá. --- Pakson leolvadnak a reaktotok eközben.... Üzemanyagcellás autót a népnek!
fogas paduc
2020. november 25. 13:43
Üzemanyagcellás autót a népnek!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!