Vége a bizonytalanságnak: elektromos autókat gyárt majd a BMW Debrecenben

2020. november 11. 17:43

2025-ben már termelnie kell az üzemnek.

2020. november 11. 17:43
null

A bajor gyártó első, kizárólag elektromos hajtást kiszolgáló platformját Debrecenben készítik majd, a most megépítendő üzemben – jelentette be a BMW. A presztízsmárkánál hatalmas lendülettel fordulnak az e-járművek gyártása felé, de arra készülnek, hogy még évtizedekig szükség lesz belsőégésű motorokra is – írta meg a Magyar Nemzet. Eközben a Debrecen melletti ipari parkban már szerelik a vizet, csatornát, és megkezdődött a kiszolgáló vasútvonal felújítása is.

Májusban még bizonytalan volt a helyzet

A közlés azért nagy jelentőségű, mert emlékezetes, hogy májusban hozták nyilvánosságra, a vállalat egy évvel késlelteti új gyárának megnyitását Magyarországon. Az indoklás szerint a járvány miatti gazdasági visszaesés, a német kormány elzárkózása a kompenzációtól vezettek oda, hogy a BMW óvatossá vált a beruházások terén. Volt azonban még egy tényező, az elektromos meghajtásra való átállás, ebben a német autógyártók konzervatív állásponton voltak tavasszal. Mostanra ez megváltozott, és a VW-től a Mercedesen át a BMW-ig hatalmas lendülettel folyik az elektromos modellek kifejlesztése.

Szemléletmódok

Szemléletmódbeli különbségek továbbra is vannak. Míg Herbert Diess, a VW első embere mindent egy lapra feltéve, elkötelezetten kardoskodik az akkumulátoros villanyautók gyártása mellett, Oliver Zipse árnyaltabban látja a dolgot. A Bild.de -nek adott interjúban kifejtette, hogy a fejlesztés még évtizedekig párhuzamosan zajlik majd. Az e-autók elfoglalják a nagyvárosokat és vonzáskörzetüket, de vidéken még sokáig szükség lesz termikus motorokra. Előfordulhat, hogy a kipufogóval rendelkező autók nem közlekedhetnek a városközpontokba. A villanyautók esetében a hatótáv többé nem probléma Zipse szerint, de a töltőhálózat mérete nem követi az e-autók számának a növekedését.

Az infrastruktúra kiépítése is zajlik

A Debrecen melletti fejlesztési területen a korábbi bizonytalanság ellenére töretlenül zajlik az infrastruktúra kiépítése. A leendő BMW-gyárnak is teret adó Észak-Nyugati Gazdasági Övezetben kiválasztották az ivóvízellátást és a szennyvízelvezetést biztosító közművek kivitelezőjét, az uniós közbeszerzési értesítő szerint a vállalkozók nettó 802 millió forintos szerződéses értéken valósítják meg. Megkezdték az iparterület vasúti kapcsolatának a kivitelezését is: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában a Debrecen-Füzesabony (108-as) vasútvonalon a debreceni és macsi állomások közötti vonalszakaszt építik át az átmenő fővágányokon és a csatlakozó nyíltvonalakon.

A fejlesztést a kivitelező mintegy 54,9 milliárd forintból végzi el. Az érintett vonalszakaszon a meglévő nyomvonal felújítását és bővítését végzik el 11,6 kilométer hosszan, 3,6 kilométeren pedig a szükséges korrekció építése valósul meg. A projekt során összesen 31,4 kilométer hosszan épül ki hézagnélküli vágány, továbbá megvalósul Debrecen és Tócóvölgy állomás között a kétnyomúsítás kiépítése. Az átépítés által a vonalon a lehetségessé válik az óránként 80-100 kilométeres sebesség és a 225 kN tengelyterhelés – írta meg a Magyar Nemzet.

Fotó: MTI/EPA

Összesen 64 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
nemecsekerno_007
2020. november 11. 20:55
Hajrá Magyarország, hajrá magyarok. A jelenlegi ellenzék el fog takarodni.
rollotomasi
2020. november 11. 19:28
Összeszerelőüzem, rabszolgamunka gombokért, mennyi lélegeztetőgépet/CT-t/MRI-t lehetett volna venni az állami támogatáson, stb. Ti semminek nem tudtok örülni, max annak, ha az ország tönkremegy. Én sem szeretem a villanyautókat, de a libsi EU-nak ez a fixa ideája, akkor meg húzzunk belőle hasznot. Ha nem itt épített volna a BMW, akkor meg azért fikáznátok! Nektek a szar is keserű!
Tiszafa
2020. november 11. 18:47
Az a meglátásom, hogy a német autó ipar fellegvára megalapozta és folyamatában törekszik arra, ha majd 35-45 év múlva kikiáltják Berlinben a Német Kalifátust, akkor át tudja majd menteni Magyarországra az iparát.
antares007
2020. november 11. 18:35
Az elektromos autók összkárosító hatása(az elemek bányászata,hosszú feltöltés,honnan jön az áram,mert ugye nem a konektor termeli,rövid hatótáv,lebomlás után csak tárolni lehet nem lehet szinte semmit újra hasznosítani)a többszöröse egy mai Eu6 vagy 7 es dizel vagy benzinesnek a környezetre.Sokan,akik tudják mit beszélnek,nem zöld hanem fekete energia. A jövő:az elektromos autó,amely egy kis utánfutón viszi a generátort,amibe rendes üzemanyag van,hátha kell.Ez is mutatja a mai politikusok égy egyéb ostoba gazdasági vezetők tökéletes alkalmatlanságát.Most van ez a fázis,hogy a hatalmas szélerőművek lapátjait ki kell egyre több helyen cserélni.Szállítani nem lehet még úgy sem ,hogy több részre vágják őket,mert irtó drága,ezért a soha le nem bonló lapátdarabokat egész egyszerűen beássák a földbe és kész.Nesze neked zöld energia.A világon még soha nem volt ennyi elme beteg és gazember vezető,mint ma.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!