Újjáépül egy elfeledett kisvasúti szakasz Somogyban

2020. szeptember 05. 17:13

A balatonfenyvesi kisvasút csisztafürdői szárnyvonalán is döcöghetnek majd a vonatok.

2020. szeptember 05. 17:13
null

Több mint kétmilliárd forintból építi újjá a MÁV a balatonfenyvesi kisvasút hálózatának Imremajor és Csisztafürdő közti nyolckilométeres szakaszát – közölte a vasúttársaság szombaton az MTI-vel. A közleményben idézték Homolya Róbertet, a MÁV elnök-vezérigazgatóját, aki a kisvasút 70 éves jubileuma alkalmából rendezett ünnepségen Balatonfenyvesen elmondta: a kisvasúton 2018-ban és 2019-ben összesen 2,3 kilométeren építették át a vágányokat, hét vasúti átjárót és egy hidat újítottak fel, továbbá a balatonfenyvesi végállomás három deltavágányát és négy váltóját is korszerűsítették.

A felújítások 433 millió forint kormányzati támogatásból és a vasúttársaság 41 millió forintos saját forrásából valósultak meg.     Homolya Róbert kiemelte: a nagybereki tájakat bejáró kisvasút hálózatának másik vonalát, az Imremajor és Csisztafürdő közötti 8 kilométeres szakaszt is újjáépíti a MÁV, erre a célra 2,1 milliárd forint támogatást különítettek el.

A nyomvonalon 2002 óta szünetel a közlekedés, tehát lényegében teljesen új pályát kell építeni, illetve a hidakat, vasúti átjárókat is jelentősen fel kell újítani – tájékoztatott. Hozzátette: a munkát a régi pálya elbontásával már tavasszal elkezdték, a tervek szerint 2021 nyarán indulhat el a forgalom a megújult vonalon. Móring József Attila, a térség kormánypárti országgyűlési képviselője elmondta: a térségi települések Balatonfenyves vezetésével közösen pályáztak arra, hogy a kisvasúton ismét el lehessen jutni a Balaton-partról mindössze 5-6 kilométerre lévő Csisztapuszta gyógyfürdőjébe.

A Terület- és Településfejlesztési Operatív Programból tavaly elnyert 650 millió forintból Csisztafürdőnél egy kerékpáros-turizmust is kiszolgáló állomás épül. Fejlesztik az imremajori állomást, és a balatonfenyvesi végállomást is – ismertette.

Az 1950-ben eredetileg gazdasági vasútnak épült vonalon ma már a személyforgalom jellemző, nyáron jelentős a balatoni kirándulók száma, de a somogyszentpáliak és imremajoriak számára közösségi közlekedési funkciót is ellát. Míg 2018-ban 56 ezren, 2019-ben 64 ezren, 2020 első nyolc hónapjában már már 54 ezren utaztak a járatokon.

A nyitóképen: a balatonfenyvesi kisvasút vonata Imremajor előtt. Fotó: MTI/Máthé Zoltán

(MTI)

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 21 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Volo
2020. szeptember 06. 21:12
Na ba+ ! Van Magyarországon vagy kisvasút . Igen, buta libsik, nem csak a felcsúti van ám! S mind működik a használóik örömére! S van köztük nem egy, amelyik bizony a jegyeladásból nem fenntartható. De! Az önkormányzatok, a helyi üzletemberek , az idegenforgalommal, vendéglátással foglalkozók segítenek ám fenn maradniuK! TUDJÁTOK ŐK NEM LIBSIK, NEM A MÁNAK ÉLNEK, HANEM A HOLNAPRA IS GONDOLNAK!
Paskai
2020. szeptember 06. 15:33
A kisvasűtak korát éljük, nem vitás.
Burmin
2020. szeptember 06. 10:14
Ma ez a legjobb hír kedves MÁV !!!
Gyéressy Károly
2020. szeptember 05. 23:12
Csiszta ismerős, az üdülők zöme Kádár-kori skanzent alkot. De hogy onnan minek tovább építeni, azt nem tudom.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!