„A digitális munkarend egy olyan pótlólagos vészmegoldás, amely azt gondolom, hogy tavasszal egyébként jól vizsgázott, ma is készek és képesek vagyunk rá, de rendszerszintű átállásra nincs szükség” – fogalmazott az államtitkár.
„Európa minden országában hagyományos munkarendben kezdődött az oktatás, sehol nem volt senki olyan bátor, hogy úgy induljon neki a tanévnek, hogy tíz hónapnyi otthoni, digitális munkarendet indítson el már szeptemberben és azt gondolom, hogy ez nem is volt indokolt. Mindannyian tudjuk, hogy a hagyományos oktatásnak az ereje, a hatékonysága sokkal jobb, nagyobb” – nyilatkozta Maruzsa Zoltán a Hír TV keddi műsorában.
A köznevelésért felelős államtitkár hozzátette: „a digitális munkarend egy olyan pótlólagos vészmegoldás, amely azt gondolom, hogy tavasszal egyébként jól vizsgázott, ma is készek és képesek vagyunk rá, de rendszerszintű átállásra nincs szükség. Azt gondolom, hogy a hatezer intézmény és a másfélmillió tanuló relációjában érdemes vizsgálni. Ez az intézmény szám, ahol már kellett valamit bevezetnünk ez arányaiban egyébként kevés intézmény, ami pedig a fertőzött számokat illeti, jól látható módon már a tanév előtt megtörtént a számok megugrása, tehát nem az iskolakezdés, hanem a külföldről való behurcolás volt az, ami megindította Magyarországon ennek emelkedését”.