Kásler: Az iskolákban komolyan kell venni a járványügyi eljárásokat

2020. augusztus 30. 08:35

Kerülni kell a diákok nagy létszámú csoportosulását, meg kell tartani a másfél-kétméteres távolságot, szájmaszkot kell viselni és nagyon gyakran kezet kell mosni.

2020. augusztus 30. 08:35

Az iskolákban a tanévkezdés hagyományos módon indulhat azzal a többlettel, hogy a járványügyi eljárásokat nagyon komolyan kell venni - hangsúlyozta az emberi erőforrások minisztere a Kossuth rádió Vasárnapi újság című műsorában. Kásler Miklós közölte, a Nemzeti Népegészségügyi Központ (NKK) nyolc oldalon összegezte köznevelési intézmények részére a járvány kialakulásának megelőzésére és az esetenként mégis kialakuló fertőzések megállítására vonatkozó javaslatokat. Azokból minden iskola ki tudja választani az adott intézményhez passzoló eljárásrendet, ami három dolog együttes teljesítését igényli – tette hozzá. A miniszter ezek között említette a vírusnak a levegőn és a felületeken keresztüli terjedésének megakadályozását. Ennek - mint elmondta – minden lehetőségét felsorolták, azok teljesítése lehetséges. Ehhez minden szakmai és anyagi támogatást a kormányzat megad – hangoztatta.

Előfordulhatnak fertőzések

Úgy fogalmazott: a tanévkezdés ennek megfelelően hagyományosan indulhat, azzal a többlettel, hogy ezeket a járványügyi eljárásokat nagyon komolyan kell venni. Egyúttal figyelmeztetett arra, kerülni kell a diákok nagy létszámú csoportosulását, meg kell tartani a másfél-kétméteres távolságot, szájmaszkot kell viselni és nagyon gyakran kezet kell mosni. Kásler Miklós azt valószínűsítette, hogy előfordulhatnak fertőzések az iskolákban egy-egy vagy néhány osztályban. Szerinte azonban rendkívül csekély annak a valószínűsége, hogy egy-egy iskola minden osztályában egyszerre alakuljanak ki fertőzések.

Digitális oktatás is lehetséges fertőzés esetén

Közlése szerint ha a több mint háromezer magyar köznevelési intézmény közül néhányban megjelenik a fertőzés, akkor egy-egy osztály, kiterjedtebb esetszámok esetén pedig több osztály vagy az egész iskola átáll digitális oktatásra. Arról, hogy több mint tízezer, a hátrányos helyzetű fiatalok oktatását végző pedagógus kap egyszeri bruttó 500 ezer forintos támogatást, a miniszter elmondta: ők a többiekhez képest lényegesen nagyobb lelki és testi terhelésnek vannak kitéve, illetve a járvány idején folyamatosan foglalkoztak a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű fiatalokkal.

Ezért döntött úgy a kormány, hogy kijelöli azt a négyszáz hátrányos helyzetű települést, ahol a pedagógusok megkapják a bruttó 500 ezer forintos kiegészítő jövedelmet – közölte, azt is leszögezve, hogy az érintettek pályázat nélkül kapják meg az összeget. Az ellenzéki sajtóban megjelent, ezzel ellentétes információkra Kásler Miklós szerint nincs más magyarázat, minthogy feszültséget akarnak gerjeszteni a pedagógusok között.

Köznevelési stratégia

A minisztert kérdezték a 2021 és 2030 közötti időszakra vonatkozó köznevelési stratégiáról is, amelynek célja többek között a tehetséggondozás, az oktatás színvonalának erősítése és a pedagógusok megbecsültségének erősítése. Kásler Miklós összegzése szerint 2030-ban a stratégia eredményeképpen az oktatás és a nevelés egyensúlyát szeretnék látni, amit korszerű módszereket használó, felkészült és megbecsült pedagógusok valósítanak meg modern infrastruktúra segítségével. Megjegyezte, hogy a kormány 2010 óta 796 milliárd forinttal többet fordított a köznevelésre, hiszen az ifjúság a magyar nemzet jövője.

(MTI)

 

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 36 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Vidėken újrakezdő
2020. augusztus 30. 14:03
Érdekes lesz a tornaóra....
Pelso j.
2020. augusztus 30. 12:51
Komolyan, persze. Előre áthárítva a felelősség az intézményvezetőkre.
Tóth Zoltán
2020. augusztus 30. 11:49
Eleve nem indítanám be a tanévet. Ugyan minek, mire jó a jelenlegi szisztéma? Miként korábban többször propagáltam (így például itt: https://magyarnarancs.hu/belpol/ablak-a-padra-tanevzaro-130892 + https://hvg.hu/itthon/20200620_Birosag_mondhatja_ki_hogy_a_hateves_gyerekeknek_iskolaba_kell_menniuk#article-comments ), a teljesen értelmetlen és amúgyis hatástalan erőlködés helyett inkább tartani kellene egy tartósabb oktatási szünetet - mondjuk egy teljes tanév kihagyásával mind a közoktatásban, mind a felsőoktatásban -, mely alatt már előre tekintve létrehoznatnánk egy XXI. századi (vagy akár még futurisztikusabb) oktatási rendszer alapjait, körvonalazva annak jövőbe mutató formáját. (A teljes rendszert kellene gyökeresen átfordítanunk, beleértve az infrastruktúrális feltételek rendezését, a taneszközök teljes modernizálását - éljen a digitalizáció! -, és természetesen egy erre alkalmas pedagógusi kar létrehozását, hisz lássuk be, a jelenlegi felhozatal meglehetősen silány.) Mindezekhez pedig - talán már mondanom sem kell - alapvető feltétel a jelenlegi politikai "elitünk" elzavarása, az önkényuralom kíméletlen megdöntése: F O R R A D A L M A T !
ThunderDan
2020. augusztus 30. 11:22
Mindenhol lesz iskola az EU-ban, aztán majd meglátjuk.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!