Elárulta a MÁV főigazgatója, mi lesz a vasútállomásokkal
Fekete Zoltán kijelentette, első a közlekedési, a vasúti funkció megtartása, ennek rovására fejleszteni nem lehet, de a helyi közösségek ellenében sem.
A szerelvények 2022 nyarától állhatnak forgalomba.
„A MÁV-Start Zrt. további négy tram-train járművet rendelt a Stadler cégtől” – közölte a MÁV csütörtökön a honlapján.
A közlemény szerint a kormányhatározatnak megfelelően a MÁV-Start lehívta a négy darabos opciót a Stadler Rail Valenciával kötött tram-train járműbeszerzési szerződés alapján. A négy szerelvény összesen mintegy 9,2 milliárd forintba kerül. Felidézik, hogy a MÁV-Start és a Stadler Rail Valencia 2017 májusában írta alá a tram-train szerződést nyolc, plusz opcionálisan négy darab jármű beszerzéséről. Ezek lesznek
a szükséges városi villamos-pályahálózat kiépítése, illetve a meglévő vasúti vonalszakasz felújítása után.
A közleményben hangsúlyozzák, a további négy tram-train jármű beszerzésének célja a közösségi közlekedés színvonalának fejlesztése Szeged és Hódmezővásárhely belvárosai között, ezzel versenyképes közlekedési módot teremtenek a gépjárművekkel szemben. További fontos szempont volt az opció lehívásához, hogy a tervezett kötelező karbantartások, vagy például balesetek miatti javítások idejére is megfelelő mennyiségben álljanak majd rendelkezésre járművek. A tervek szerint a nyolc darabos megrendelésből az első jármű az idén ősszel érkezik, a mintegy egy éves futópróbát és engedélyeztetési eljárást követően várhatóan 2021 őszétől állhat forgalomba mind a nyolc. „A most megrendelt négy szerelvény pedig 2022 nyarán állhat forgalomba a tervezett ütemezés alapján” – tájékoztatott a MÁV.
(MTI)