„Mostanra tisztábban látható, hogy számos német vállalatnak hosszabban tartó és nehezebb feladatot jelent majd a járvány okozta krízis leküzdése, mint azt korábban sejtették. A német gazdaságot ugyanis nemcsak a belföldi, de a külföldi helyzet is teljes szélességében érinti” – mutatott rá a felmérés főbb megállapításaira Martin Wansleben, a DIHK vezérigazgatója.
A felmérés arra is rávilágított, hogy nem tudott minden vállalat egyenlő mértékben profitálni a korlátozások már megindult feloldásából.
A megkérdezettek 20 százalékánál ugyanis még tart a teljes leállás.
„Ez a helyzet egyebek között a buszvállalatok, a rendezvényszervezők, a koncertek és kiállítások esetében” – emelte ki a DIHK vezére, megjegyezve, hogy „a konjunktúracsomagból a lehető leghamarabb támogatásban kellene részesíteni ezeket a vállalkozásokat”.
(MTI)