Átírják a közlekedési szabályokat, erre érdemes figyelni a jövőben
A megrendelő egy vonalon csak egyféle közlekedési módot finanszíroz, azt, amelyikkel hatékonyabban szolgálhatók ki az utazási igények.
A Budapestről és az agglomerációs településekről elszállított hulladék mennyisége az első negyedévben körülbelül 139 ezer tonna volt.
A megváltozott munkaerőpiaci helyzetnek betudhatóan elkezdték feltölteni a már régóta meglévő szabad pozícióikat a hulladékgyűjtési és -szállítási közszolgáltató cégek – erről a trendről számolt be a Világgazdaság érdeklődésére az állami Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. (NHKV) és a fővárosi FKF Nonprofit Zrt. (FKF) is.
Az FKF tájékoztatása szerint több olyan hiánymunkakört is sikerült betölteni az elmúlt hetekben, amelyre hosszabb idő óta kerestek jelölteket: ilyen például a hulladékrakodó, a köztisztasági gépjárművezető, a köztisztasági takarító, a gépjárműszerelő és a lakatos. Hozzátették, hogy egyelőre nem változott meg számottevően a fővárosi lakosság hulladéktermelési szokása, a keletkező hulladék mennyiségének nagyságrendjében és összetételében sincs eltérés a járvány kezdete óta. Az FKF és az alvállalkozói által – Budapestről és az agglomerációs településekről – elszállított hulladék mennyisége az első negyedévben körülbelül 139 ezer tonna volt, amely nagyjából megegyezik a 2019-es hasonló adattal.
A közszolgáltatók napi jelentést küldenek az NHKV-nek. Ezekben eddig nem volt szó a hulladék begyűjtésével kapcsolatos problémáról. Az FKF-nél sem kellett módosítani a hulladékbegyűjtés rendjén. A lomtalanítást viszont egészségvédelmi okokból nemcsak Budapesten, hanem országosan leállították. Néhány hulladékudvart is bezártak, és a személyes ügyfélszolgálat is szünetel. Az NHKV szerint az ágazat a kritikus időszakban is jól teljesít. A közszolgáltatók intézkedési tervvel készültek fel a járványügyi korlátozásokra – olvasható a Világgazdaság keddi számában.
(MTI)