Vitézy Dávid szerint az amúgy csak hétvégén közlekedő járatok, mint a City-troli járatása vagy a 212-es busz Normafáig hosszabbítása felesleges munkanapokon. Javaslata szerint minden járműtípusra irányadó maximális utasszámokat kell közzétenni, amelyek az eddigi négyzetméterenkénti 4 ember helyett a két négyzetméterenként 1 ember elvén készülnek és minden második ülés szabadon hagyásával számolnak. Ez alapján néhány járaton szükséges lehet a szóló helyett csuklós buszok közlekedtetésére – mutatott rá megjegyezve, hogy az utasok figyelmét felhívó jelzések kihelyezése is javasolt. A BFK vezérigazgatója az utasok számára online bejelentő oldalt is javasol létrehozni, ahol jelezhetik, ha nem érzik magukat biztonságban bármely járat zsúfoltsága miatt.
Vitézy Dávid felhívta a figyelmet arra is, hogy az automatikus utasszámláló berendezések és a járművezetők részéről folyamatos adatgyűjtés szükséges, és az utasoktól beérkező jelzésekkel együtt ezt elemezni kell, a FUTÁR segítségével azonnali beavatkozásokkal, ott, ahol a fenti menetrendi változtatások után is esetleg átlépné a határértékeket a járatok kihasználtsága. Az utasforgalom alakulásának folyamatos nyomonkövetése elengedhetetlen, hisz nem lehet tudni, hogy a járványhelyzet változásával, a kijárási korlátozásokhoz igazodó új szokásokkal pontosan miként változik az igénybevétel a következő időszakban – írta. Vitézy Dávid közölte, hogy Fürjes Balázs, a Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár kérésére fordult levélben Varga Ivetthez, a BKK vezérigazgatójához a közösségi közlekedés járványhelyzethez igazítása érdekében.
Kiemelte, az utasok védelme érdekében a jogszabályok által előírt távolság betartásához szükséges terület biztosítása rendkívüli fontosságú a járműveken a járványügyi veszélyhelyzet idején. Ahogy Karácsony Gergely főpolgármester is megtapasztalta, a szerdán bevezetett szombati menetrend csütörtöki korrekciója nem vezetett eredményre, ugyanis a zsúfoltság számos vonalon reggel megismétlődött - írta a BFK vezérigazgatója.