A közösség nagyon hiányzik a gyerekeknek
„Erre senki nem volt felkészülve. Sem a szülők, sem a tanárok” – mondja Zoli, aki egy vidéki nagyváros egyetemi gyakorló iskolájában tanít első és második osztályos gyerekeket. Úgy látja, hogy az idősebb kollégáknak sokkal nehezebb a változást követni. Van, aki már Google Classroomot használ, de sokan még email-ben küldözgetik a pdf-eket – fűzi hozzá.
„Alsó tagozatban, ha komolyan vesszük, március végére szinte minden lényeges tananyaggal végzünk. A betűtanítás olyan, hogy ha a gyerek megtanult tíz betűt, akkor már önállóan is tud dolgozni” – mondja. A gyerekekkel napi kapcsolatuk van, ha valami nehezebb feladat van, akkor küldenek videót, vagy más segítséget.
Biztos abban, hogy teljesíteni fogják a tananyagot.
„Most jönne a tavaszi szünet, ezután pedig már számonkérések, értékelések következnek. Április-májusban már olyan tananyagot veszünk, amit otthon is simán meg tudnak tanulni. Semmi fontos nem marad ki, de ha mégis így lenne, szeptemberben nagyon gyorsan be tudjuk pótolni.”
Elég vegyes a kép – válaszolja a gyerekek teljesítményére vonatkozó kérdésünkre. Úgy fogalmaz, „Van, aki beleveti magát és tíz percen belül visszaküldi a kiadott feladatot, de olyan is, aki napokig nem is csinál semmit. De ez sok mindentől függ, egy nagyobb családban három-négy –öt gyerekre jut egy számítógép. Ott nehezebb ez a folyamat.”
A Google Classroom mellett a Zoomot használják konferenciabeszélgetésre. Aki tud, szokott videochaten órát tartani, de ezt csak az órarend szerinti időben tehetik meg. az iskola tartott a digitális oktatási módszerekről továbbképzést a tanároknak, de úgy látja, hogy az idősebb kollégáknak nehéz alkalmazkodni a helyzethez.
Igyekeznek aktivizálni a gyerekeket. Szerinte nem kell nagyon szigorúan venni a dolgot, a lényeg, hogy a gyereknek minden napra legyen elfoglaltsága. Ezzel úgy gondolja, a szülőket is segítik. Jelenleg nem is adnak osztályzatot a gyerekeknek.
„Az aktivitást értékeljük. Ha a gyerek csinált valamit, akkor örülünk!”
– mondja. Nem is tudnák megoldani az objektív értékelést, mert ennek olyan jogi kritériumai vannak, amik ilyen helyzetben nem tudnak teljesíteni.