Jó látni, hogy nincs kettős mérce, a szabály az szabály
Most végre léptek a hatóságok, és kiadták a bontási határozatot Tordai Bence otthonára.
A fővárosi tömegközlekedés finanszírozásának módosításáról vitáztak az Országgyűlésben.
Szerda este egy közlekedési tárgyú jogharmonizációs csomag tárgyalásával folytatta munkáját az országgyűlés. A csomag része a fővárosi tömegközlekedés finanszírozásának módosítása is.
Gyüre Csaba, a Jobbik vezérszónoka hangsúlyozta: a fővárosi tömegközlekedés tavaly 18 milliárd forintos veszteséget termelt, és nem várható, hogy ez jelentősen változna, így ez a feladat akár meg is roggyanthatja Budapest büdzséjét. Szerinte ez hadüzenet a fővárosnak, így pártja számára semmiképpen nem elfogadható a javaslat, amely alapvetően jogharmonizációs célú ugyan, de több ponton is túllép ezen a körön.
Az MSZP-s Varga László azt mondta, hogy a jogszabály 95 százaléka jogharmonizációról szól, de van egy eleme, amelyik egyértelműen sújtja az önkormányzatokat, mert többletterheket ró rájuk a közösségi közlekedés szervezése során. Hozzátette, majd harminc önkormányzatot érint a kérdés, de a legtöbb pluszterhet a fővárosnak kellene viselnie. A DK-s Arató Gergely kijelentette: megszokták már, hogy egy törvényjavaslatot soha nem szabad a címéről megítélni, mert amikor egy indítványnak ártalmatlan a címe, akkor abban „biztos valami nagy disznóság van”. Ebben a javaslatban kezdődik meg a nagyvárosi választókkal szembeni bosszúállás – fogalmazott.
Hasonlóan fogalmazott a párbeszédes Tordai Bence is. Ő azt mondta: hogy az önkormányzati választást követően elindult egy bosszúhadjárat, amelynek része az ellenzék megtörése. A képviselő azt hangoztatta, a kormánypártok nem értik azt, hogy az ő szavazóik is sokkal rosszabb minőségű közszolgáltatásokkal fognak találkozni a jövőben. A kormányzat kevesebb, mint a tizedét állja a közösségi közlekedés költségeinek, a jövőben pedig előállhat az a helyzet, hogy az önkormányzatnak minden felhasználható forintot erre kell fordítania a saját bevételeiből – mondta. A javaslatban a kormánypártok arra tesznek kísérletet, hogy Budapestet és a nagyvárosokat kiéheztessék – jelentette ki végül.
Schanda Tamás államtitkár szerint viszont nem volt érdemes önálló jogszabályként beterjeszteni a fővárosi tömegközlekedés finanszírozásának módosítását. Értetlenségének adott hangot, „miért lenne retorzió egy jogszabály módosítása”, mondván, ez a feladat korábban is előírás volt a fővárosi önkormányzat számára. A kormány bizodalmát fejezte ki, hogy Karácsony Gergelynek is sikerülnie fog finanszírozni azt a feladatot, amelyre hivatali elődje, Tarlós István előteremtette a forrásokat.
(MTI)