A szakszervezetek még kételkednek, de már elismerik: a vártnál nagyobb lesz a pedagógusbér-emelés
Átlagosan 21,2 százalékkal tervez a kormány.
Tüntetés volt a köznevelési törvény módosítása ellen Budapesten, a szervezők bejelentették: szeptember 13-ra diáksztrájkot szerveznek.
A köznevelési törvény módosítása ellen tüntettek Budapesten szombaton, az eseményt középiskolások szervezték. A demonstráció végén bejelentették, hogy szeptember 13-ára országos diáksztrájkot hirdetnek: minden tanulótól azt kérik, hogy maradjon otthon, így fejezze ki a tiltakozását.
A rendezvényen felszólalt mások mellett Szűcs Tamás, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) elnöke, aki úgy fogalmazott, hogy a parlament most nemcsak szó szerint borít árnyékot a résztvevőkre.
Azt hangoztatta, hogy a kormány mindent meg akar mondani az embereknek, és vissza akarja fogni azokat, akik innovatívan alkotnának az iskolákban.
Minden jogi eszközt ki kell használni a kabinettel szemben, a PDSZ is ezt teszi a sztrájkkal – jelentette ki Szűcs Tamás. Példaként említette, hogy a pedagógusok fizettessék ki a túlóráikat.
A szakszervezeti elnök aktivitásra, cselekvésre buzdított minden fórumon.
Vig Dávid, az Amnesty International Magyarország igazgatója úgy vélekedett, hogy a kormánynak az a jó tudós, aki a politikai célokhoz igazítja a kutatását, és az a jó bíró, aki a politikai hűségének köszönheti az előmenetelét.
A kabinet nem bízik a szülőkben, a tanárokban, de a civil társadalomban sem – sorolta.
Hozzátette: fontos kiállni az összes megtámadott társadalmi csoportért.
Asbóth Márton, a Társaság a Szabadságjogokért jogásza azt hangoztatta, hogy a kormány szándékosan pusztítja el a közoktatást, ellenségének tekinti a gondolkodó, cselekvő, szabad polgárt.
Azt mondta, hogy a köznevelési törvény módosításai alkotmányellenesek, súlyosan korlátozzák a jogokat. Ezért az Alkotmánybírósághoz fordulnak.
A demonstráció Facebook-meghívójában úgy fogalmaztak, hogy nem maradnak tétlenül, miközben a kormányzat „gőzerővel teszi tönkre a közoktatás rendszerét”, az alternatív és állami iskolai struktúrát.
Úgy vélekedtek: „elfogadhatatlan, hogy szisztematikusan lezüllesztik az oktatás színvonalát", és „az oktatói szabadságot is elveszik”.
(MTI)