Így vágja maga alatt a fát az Európai Unió, most éppen a légi közlekedésben
Az Oroszországot sújtó szankciók miatt az orosz repterek bezártak az európai légitársaságok előtt, így az Európa és Kína közötti légi forgalom a kínaiak kezébe került.
A Liszt Ferenc Repülőtérről így 12 járatot fognak üzemeltetni a jövő márciusban induló nyári menetrendi időszakban.
Jelentős változtatásokat eszközöl a LOT Polish Airlines a budapesti bázison, a szöuli járat elindulása mellett négy új ráhordó járat is indul jövő márciustól: Prágába, Stuttgartba, Szófiába és Belgrádba is repülnek, ekkor indulnak el a brüsszeli és bukaresti járatok is, a New York-i járat télen heti négy helyett háromszor, a chicagói pedig csak a nyári időszakban közlekedik.
Rafal Milczarski a szöuli járat bejelentésével kapcsolatban tartott sajtótájékoztatón beszélt arról, hogy továbbfejlesztik a budapesti bázist, a Liszt Ferenc Repülőtérről így 12 járatot fognak üzemeltetni a jövő márciusban induló nyári menetrendi időszakban.
A prágai és stuttgarti járatok hétvégét leszámítva naponta kétszer közlekednek majd, a szófiai és belgrádi járat naponta jár március 30-tól. Az előttünk álló téli menetrendben a LOT hetente négy helyett háromszor jár majd New Yorkba, a chicagói járat pedig csak a nyári időszakban közlekedik változatlan frekvenciával.
Nyáron New Yorkba a mostani tervek szerint naponta repül majd a LOT.
A brüsszeli és bukaresti járatok a Boeing 737 MAX-ok repülési tilalma és az átadások csúszása miatt nem indulnak el idén szeptemberben. A korábban bejelentett két járat csak 2020. márciustól válik elérhetővé. Márciustól a LOT heti 36 járatot üzemeltet majd a ráhordóhálózaton.
Az új útvonalak kiszolgálására öt Embrer E-Jetet telepít a lengyel légitársaság a budapesti bázisra, a cég 60 pilótát és 150 légiutas-kísérőt vesz fel – ismertette a vezérigazgató.