Évi 100 millió utas a Wizz Air célja

2018. november 02. 17:35

„A következő tíz évben megháromszorozzuk magunkat. Jelenleg 105 repülőgépünk van, kevesebb mint 10 éven belül a flottánk háromszáz repülőre növekszik. Most elviszünk 35 millió utast egy évben, ugyanilyen időtávban 100 milliót fogunk” – mondta a Wizz Air alapító tulajdonosa és vezérigazgatója.

2018. november 02. 17:35

Váradi József, a Wizz Air alapító tulajdonosa és vezérigazgatója elmondta: nehéz nyáron vannak túl, a körülmények nem voltak kedvezőek. Rengeteg probléma volt a légiirányításban, a repülőterek telítve voltak. Sokkal több volt a járattörlés, mint bármikor korábban. A problémák oka Váradi József szerint az, hogy folyamatosan nő a repülés teljesítménye Európában. 2018-ban hat százalékos lesz a növekedés, és ez megviselte az európai légiközlekedési infrastruktúrát. Szükség van a repülőterek fejlesztésére, és az elavult légiirányítás alapstruktúráinak átgondolására. Továbbá kialakult egy globális pilótahiány, amely megváltoztatta a keresleti-kínálati viszonyokat – tette hozzá.

Egy kérdésre válaszolva a Wizz Air vezetője leszögezte: a hagyományos légitársaságok sokkal több járatot törölnek, mint a diszkontok. „Mi a járataink 99,9 százalékát teljesítjük. Ezzel szemben a hagyományos légitársaságoknál tízszer ekkorák a járattörlési arányok. Óriási tévhit, hogy mi sok járatot törölnénk” – fogalmazott Váradi József. Arra a kérdésre, hogy miért kellett ismét fizetőssé tenni a normál méretű kézipoggyászt, a cégvezető elmondta: iparági problémáról van szó, és olyan megoldást kellett találni, amellyel nem kerül fel több poggyász a fedélzetre, mint amennyi elfér.

Arra a felvetésre, hogy a budapesti reptéren tényleg több-e a lopás, mint máshol, Váradi József azt válaszolta: „Igen. Komoly problémái vannak a Budapest Airportnak, de hozzáteszem, ez világszerte okoz gondokat. De ezen kívül a Budapest Airport operációs szinten nem egy rosszul működő reptér.

A cégvezető szerint a diszkont ágazat folyamatosan növekedni fog. Arra a kérdésre, hogy miként látja a Wizz Air jövőjét, Váradi József úgy válaszolt: „A következő tíz évben megháromszorozzuk magunkat. Jelenleg 105 repülőgépünk van, kevesebb mint 10 éven belül a flottánk háromszáz repülőre növekszik. Most elviszünk 35 millió utast egy évben, ugyanilyen időtávban 100 milliót fogunk. Négyezer alkalmazottunk van jelenleg, 10 év múlva tízezer lesz. Mióta a Wizz Air van, minden évben növekedtünk. A mi üzleti modellünk annyira hatékony, hogy folyamatos növekedésre képes, legyen jó vagy rosszabb idő az iparágban”.

(MTI)

Összesen 76 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Gyéressy Károly
2018. november 05. 02:08
"A mi üzleti modellünk annyira hatékony, " És annyira tetű, hogy a szemétség szinte fokozhatatlan. Bár biztos vannak még ötletek.
választópolgár
2018. november 03. 23:05
Hol van a nemzeti légitársaság? A malév amely többször elnyerte a kelet európa legjobb légitársasága díjat az utasok szavazatai alapján? A helyét már át is vette a wizz meg a LOT, a lengyel NEMZETI légitársaság. Nekik valahogy megéri a magyart Budapestről az usába szállítani... Csak érdekességként: az etióp(!) nemzeti (!) légitársaság nemrégiben szerezte be a legújabb és legmodernebb boeingeket és dinamikusan fejlődik: https://airportal.hu/naponta-kozlekedik-becsbe-nyartol-az-ethiopian-airlines/
Vainamoinen
2018. november 03. 09:48
Siralmasan fapados a Wizz Air, a bovli bovlija. Az utaskiserok fiatalok es tapasztalatlanok, rettenetes angollal beszelnek, a gepek belseje szakadt, igenytelen, szektavolsag minimalis, tulzsufolt, na es az utazokozonseg... nem a jol oltozott business kozonseg, az biztos. Remelem biztonsag szempontjabol jobban teljesitenek.
Lion
2018. november 03. 02:16
A kibaszott csomagokat ne lopják szét - ez túl sok kérés?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!