Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
„A következő tíz évben megháromszorozzuk magunkat. Jelenleg 105 repülőgépünk van, kevesebb mint 10 éven belül a flottánk háromszáz repülőre növekszik. Most elviszünk 35 millió utast egy évben, ugyanilyen időtávban 100 milliót fogunk” – mondta a Wizz Air alapító tulajdonosa és vezérigazgatója.
Váradi József, a Wizz Air alapító tulajdonosa és vezérigazgatója elmondta: nehéz nyáron vannak túl, a körülmények nem voltak kedvezőek. Rengeteg probléma volt a légiirányításban, a repülőterek telítve voltak. Sokkal több volt a járattörlés, mint bármikor korábban. A problémák oka Váradi József szerint az, hogy folyamatosan nő a repülés teljesítménye Európában. 2018-ban hat százalékos lesz a növekedés, és ez megviselte az európai légiközlekedési infrastruktúrát. Szükség van a repülőterek fejlesztésére, és az elavult légiirányítás alapstruktúráinak átgondolására. Továbbá kialakult egy globális pilótahiány, amely megváltoztatta a keresleti-kínálati viszonyokat – tette hozzá.
Egy kérdésre válaszolva a Wizz Air vezetője leszögezte: a hagyományos légitársaságok sokkal több járatot törölnek, mint a diszkontok. „Mi a járataink 99,9 százalékát teljesítjük. Ezzel szemben a hagyományos légitársaságoknál tízszer ekkorák a járattörlési arányok. Óriási tévhit, hogy mi sok járatot törölnénk” – fogalmazott Váradi József. Arra a kérdésre, hogy miért kellett ismét fizetőssé tenni a normál méretű kézipoggyászt, a cégvezető elmondta: iparági problémáról van szó, és olyan megoldást kellett találni, amellyel nem kerül fel több poggyász a fedélzetre, mint amennyi elfér.
Arra a felvetésre, hogy a budapesti reptéren tényleg több-e a lopás, mint máshol, Váradi József azt válaszolta: „Igen. Komoly problémái vannak a Budapest Airportnak, de hozzáteszem, ez világszerte okoz gondokat. De ezen kívül a Budapest Airport operációs szinten nem egy rosszul működő reptér.”
A cégvezető szerint a diszkont ágazat folyamatosan növekedni fog. Arra a kérdésre, hogy miként látja a Wizz Air jövőjét, Váradi József úgy válaszolt: „A következő tíz évben megháromszorozzuk magunkat. Jelenleg 105 repülőgépünk van, kevesebb mint 10 éven belül a flottánk háromszáz repülőre növekszik. Most elviszünk 35 millió utast egy évben, ugyanilyen időtávban 100 milliót fogunk. Négyezer alkalmazottunk van jelenleg, 10 év múlva tízezer lesz. Mióta a Wizz Air van, minden évben növekedtünk. A mi üzleti modellünk annyira hatékony, hogy folyamatos növekedésre képes, legyen jó vagy rosszabb idő az iparágban”.
(MTI)