Ebből elég!
Felpörgették az inflációt, elszállt a költségvetés hiánya, leállt a növekedés, a versenyképességet lenullázták a forint árfolyamát összerogyasztották, cserébe loptak sokat.
„A következő tíz évben megháromszorozzuk magunkat. Jelenleg 105 repülőgépünk van, kevesebb mint 10 éven belül a flottánk háromszáz repülőre növekszik. Most elviszünk 35 millió utast egy évben, ugyanilyen időtávban 100 milliót fogunk” – mondta a Wizz Air alapító tulajdonosa és vezérigazgatója.
Váradi József, a Wizz Air alapító tulajdonosa és vezérigazgatója elmondta: nehéz nyáron vannak túl, a körülmények nem voltak kedvezőek. Rengeteg probléma volt a légiirányításban, a repülőterek telítve voltak. Sokkal több volt a járattörlés, mint bármikor korábban. A problémák oka Váradi József szerint az, hogy folyamatosan nő a repülés teljesítménye Európában. 2018-ban hat százalékos lesz a növekedés, és ez megviselte az európai légiközlekedési infrastruktúrát. Szükség van a repülőterek fejlesztésére, és az elavult légiirányítás alapstruktúráinak átgondolására. Továbbá kialakult egy globális pilótahiány, amely megváltoztatta a keresleti-kínálati viszonyokat – tette hozzá.
Egy kérdésre válaszolva a Wizz Air vezetője leszögezte: a hagyományos légitársaságok sokkal több járatot törölnek, mint a diszkontok. „Mi a járataink 99,9 százalékát teljesítjük. Ezzel szemben a hagyományos légitársaságoknál tízszer ekkorák a járattörlési arányok. Óriási tévhit, hogy mi sok járatot törölnénk” – fogalmazott Váradi József. Arra a kérdésre, hogy miért kellett ismét fizetőssé tenni a normál méretű kézipoggyászt, a cégvezető elmondta: iparági problémáról van szó, és olyan megoldást kellett találni, amellyel nem kerül fel több poggyász a fedélzetre, mint amennyi elfér.
Arra a felvetésre, hogy a budapesti reptéren tényleg több-e a lopás, mint máshol, Váradi József azt válaszolta: „Igen. Komoly problémái vannak a Budapest Airportnak, de hozzáteszem, ez világszerte okoz gondokat. De ezen kívül a Budapest Airport operációs szinten nem egy rosszul működő reptér.”
A cégvezető szerint a diszkont ágazat folyamatosan növekedni fog. Arra a kérdésre, hogy miként látja a Wizz Air jövőjét, Váradi József úgy válaszolt: „A következő tíz évben megháromszorozzuk magunkat. Jelenleg 105 repülőgépünk van, kevesebb mint 10 éven belül a flottánk háromszáz repülőre növekszik. Most elviszünk 35 millió utast egy évben, ugyanilyen időtávban 100 milliót fogunk. Négyezer alkalmazottunk van jelenleg, 10 év múlva tízezer lesz. Mióta a Wizz Air van, minden évben növekedtünk. A mi üzleti modellünk annyira hatékony, hogy folyamatos növekedésre képes, legyen jó vagy rosszabb idő az iparágban”.
(MTI)