Behódolás helyett nemzeti érdekérvényesítés
Nagyon is indokolt a Fidesz új kommunikációs stratégiája Magyar Péterrel szemben.
A vártnál nehezebb a felkészülés az üzemanyag-fogyasztási és a károsanyag-kibocsátási értékek megállapítására szolgáló új nemzetközi szabványra.
Az új autók értékesítésének átmeneti korlátozására kényszerült a Porsche, a német gyártó pénteki közleménye alapján a fennakadást az okozta, hogy a vártnál nehezebb a felkészülés az üzemanyag-fogyasztási és a károsanyag-kibocsátási értékek megállapítására szolgáló új nemzetközi szabványra (WLTP).
A Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) című lap a hírportálján pénteken azt jelentette, hogy a Porsche teljes egészében felfüggesztette az újautó-értékesítést Európában, mert rosszul mérte fel az átálláshoz szükséges technikai műveleteket. A társaság cáfolta a FAZ értesülését, német hírportálokon ismertetett állásfoglalása szerint csak korlátozzák a kínálatot. A gyártó szerint a fennakadás annak tulajdonítható, hogy a törvényhozó nem adott elég időt a felkészülésre. A WLTP-ről szóló jogszabály csak tavaly júliusban lépett érvénybe, holott rendszerint nagyjából három év a felkészülési idő – hangsúlyozták.
Az NEDC (New European Driving Cycle - új európai vezetési ciklus) szabványt felváltó WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures – világszinten összehangolt könnyűjármű-tesztelési eljárások) szabvány a várakozások szerint az eddiginél pontosabban mutatja meg, hogy egy autó a mindennapi használat során mennyi üzemanyagot fogyaszt, és mekkora a károsanyag-kibocsátása. Az Európai Unióban 2017. szeptember 1-jétől a WLTP alapján megállapított értékeket kell megadni az új fejlesztésű modelleknél, és 2019-ig fokozatosan a korábban kifejlesztett, de új gyártású személygépkocsikra is kiterjesztik a WLTP szabványt.
(MTI)