Los Angelesben a szavazók kirúgták a Soros-ügyészüket
Elegük lett a választóknak abból, hogy a bűnözőkkel engedékeny volt, de a saját beosztottait üldözte a kerületi ügyész.
Sorosozás helyett a helyi eredményekre és fejlesztésekre építette kampánystratégiáját a Fidesz a kudarccal végződött hódmezővásárhelyi választások előtt – írja az ATV honlapja.
Helyi eredményekre és fejlesztésekre építette kampánystratégiáját a Fidesz a kudarccal végződött hódmezővásárhelyi választások előtt – írja az ATV.hu. Soros nevét viszont szinte ki se ejtették. Ez derül ki az atv.hu birtokába jutott, a Nézőpont Intézet által a Fidesz számára elkészített titkos kampányösszesítőből.
A dokumentum szerint a Fidesz kampánystábja a hódmezővásárhelyi kampány legintenzívebb két hónapjában, január elejétől a választás napjáig többfajta üzenetcsoporttal „operált”. A kampány pedig szinte kizárólag a lokális eredményekre helyezte a hangsúlyt. A helyi (Hódmezővásárhely, Szeged, Csongrád megye) médiumok tudósításai alapján a Fidesz több mint 150 témát, üzenetet „küldött el" tudatosan a választóknak, ebből közel 100 foglalkozott helyi fejlesztésekkel.
A párt kampánygurui nyerő témának érezték, hogy „Vásárhelyen is épülhet lőtér”, „megújulnak az egyházi óvodák”, vagy hogy „médiakampány indul a horgászturizmusért”. Utólag úgy tűnik, a szavazók kevésbé voltak vevők az olyan pozitív üzenetekre, mint hogy „bírta a terhelést Kopáncsi Körhíd”, vagy hogy „a kormányhivatal 16 épülete újult meg”. Ilyen szintű üzenetek vitték el a kampány kétharmadát.
Jóval kevesebbszer, nagyjából 30 alkalommal reagáltak az ellenfélre a kormánypárti stratégák. Ilyen volt, amikor a fideszes jelölt azt nyilatkozta, hogy „nincs két-három évünk a politikai cirkuszokra”, vagy hogy „bebújik a Jobbik által kitalált jelölt szoknyája mögé a szocialista párt”.
Az egész országra kiterjedő fideszes migrációs kampányból viszont szinte alig, tíznél kevesebbet „dobtak le" helyben. Ez annak fényében meglepő, hogy a kvótaszavazáson ebben a térségben volt a legmagasabb a részvételi arány, így elemzők szerint várható lett volna a téma felemlegetése. Soros György neve pedig szinte elő se került a helyi kampányban. A Nézőpont Intézet elemzése ezen a ponton némileg magyarázatot ad arra, hogy a Fidesz a vasárnapi kudarc után végül miért nem szakított az országos „sorosozással”, az atv.hu úgy értesült, hogy Fidesz kampánystábjának a tanulmány miatt alakult ki az az álláspontja, hogy az esélyek kedvezőbbek lettek volna, ha a helyiek bevetik a menekülttémát is.
Zárásul a belső összesítés az egyéb kategóriába olyan eseményeket sorol fel, mint hogy „Lázár János aktivistának állt”, vagy hogy „Hegedűs arról beszél, hogy konzultált a civilekkel”.