Kitért arra, hogy partnerségen, párbeszéden alapuló felsőoktatás-politikára van szükség, növelni kell a terület részesedését a nemzeti jövedelemből, meg kell változtatni az intézmények finanszírozásának rendjét, növelni kell az oktatói béreket, s az oktatási módszerekre alapozva kell megújítani a tanárképzést. Újragondolnák a hallgatói önkormányzati rendszert is. Közölte: társadalmi vitára bocsátják a dokumentumot, elküldik azon pártoknak is, amelyek nem vettek részt az egyeztetésben.
Niedermüller Péter, a Demokratikus Koalíció alelnöke fontosnak nevezte, hogy az oktatási minimum kiáll a szabad, nyitott és befogadó iskola mellett. A dokumentum világossá teszi, hogy nincs szükség a rengeteg „ostoba lexikális anyagra”, helyette a problémák megoldására alkalmas készségek kellenek. Az egyenlő esélyek megteremtése is fontos – tette hozzá.
Juhász Péter, az Együtt elnöke kijelentette, hogy az oktatási minimum teljesen lefedi a pártjuk programját. Egy szabad világot képzelnek el – mondta, és kiemelte, hogy a dokumentumban megjelenik a gondolkodásra nevelés. Megjegyezte: az Együtt hétfőn kezdeményezi, hogy a kormánypártok is vállaljanak részt egy etikai kódexben: azaz ne kampányoljanak oktatási, egészségügyi intézményekben.
Hadházy Ákos, a Lehet Más a Politika társelnöke úgy fogalmazott, hogy „komoly hazugságáradatban élünk”. Szavai szerint azért születtek „elképesztően primitív tankönyvek”, mert „ellopták” az oktatási reformot, így nem maradt pénz, valamit azonban fel kellett mutatni.
Bősz Anett, a Magyar Liberális Párt ügyvivője olyan ideális iskolarendszert vizionált, amelyben az ember: a diák, a tanár, a szülő a fontos. Azt mondta, abban bízik, hogy a demokrata ellenzék pártjai más területeken is felismerik közös felelősségüket, így jogállami és választási minimum is születhet.