HA OLYAN KONTEXTUSBA TUDJUK HELYEZNI A »TANANYAGOT«, AMI MÁR ELEVE FELKELTI A DIÁKOK ÉRDEKLŐDÉSÉT, NYERT ÜGYÜNK VAN.
A szuperhősös órán ezeken a karaktereken keresztül tudunk a különböző tudományágakkal foglalkozni. Az X-Men kapcsán például a biológiával. Mi ugyebár nem leszünk ilyen mutáns hősök, de rajtuk keresztül beszélhetünk az evolúcióról, a génmutációról. Csináltunk például egy olyan feladatot, hogy különböző környezeteket, élőhelyeket adtam a gyerekeknek, és nekik ki kellett találniuk, hogyan tudnának az állatok alkalmazkodni az adott körülményekhez, az adott élőhelyhez. Kitalálhatták a saját szuperteremtményüket, aminek mondjuk saválló a bőre és tud repülni.
Aztán ha már nem lehet szupererőnk, vegyünk példát Vasemberről, és próbáljuk meg kitalálni, hogyan tehetjük magunkat hozzá hasonlóvá! Olyan szuperruhákat kellett tervezniük, amivel hatalmas erőre tehetnek szert, repülhetnek stb. Ennek kapcsán elmélyültek a például a hidraulikában, a különböző mechanikai ágazatokban. Lehetőséget kapnak az egyetemen belüli kutatásra, kísérletezésre. Ezen keresztül megtanulják a tudományos hátterét ezeknek a dolgoknak, saját kutatómunkát végeznek, és nagyon lelkesek, mert izgalmas, kreatív feladatot végezhetnek. A lényeg, hogy szabad kezet kapjanak az alkotásban, hogy elmerülhessenek a tudomány azon aspektusaiban, ami őket a legjobban foglalkoztatja. Nem szoktam házi feladatot adni, de nem ritka, hogy otthon is az órán elhangzottakkal foglalkoznak, továbbfejlesztik a projekteket – mindezt pusztán azért, mert érdekli őket, amit tanultak.