Vitézy szerint a belváros nem ürül ki fél tizenkettőkor, igény pedig lenne az éjszakai metróra.
2017. november 16. 08:04
p
0
0
61
Mentés
Vitézy Dávid szerint meghaladott szemlélet az a budapesti tömegközlekedésben, hogy az utolsó metró 23:35-kor induljon a belvárosból. A korábbi BKK-vezér Facebook-bejegyzésében az akár 24 órás metróüzem bevezetésének gondolatával is eljátszott.
A közlekedési szakértő szerint péntek-szombat esténként kéne 1-2 órával meghosszabbítani a metrók üzemidejét, vagy akár azon is elgondolkodni, hogy a hétvégi éjszakákon folyamatos, 24 órás üzemet vezessenek be mind a négy vonalon.
Vitézy szerint abból adódóan, hogy a budapesti metróhálózat óriási területet fed le, és rengeteg embert ér el a lakótelepi zónákon keresztül, időszerűvé vált a 23:35-ös üzemzárás – ez Európa metróhálózatai között is az egyik legkorábbi időpont, sok helyen hétvégenként hajnal 2-ig közlekednek a metrók, vagy akár 24 órás üzemben működnek.
Hozzátette, utasszám-növekedést várna a metrók éjszakai üzemétől, mivel amikor 2011-ben 24 órás üzemre váltott a 4-es és a 6-os villamos, a körúton jelentősen megugrott az utasszám, és többen választották a kényelmesebb villamosokat a zsúfolt éjszakai buszok helyett. Leszögezte: pazarlás, hogy a metróink öt órán át állnak éjszakánként, hiszen a belváros nem ürül ki fél tizenkettőkor, társadalmi igény pedig bőven lenne az éjszakai metróra.
Az üzemzárás időpontjai Európa jelentős metróvonalain. Fotó: Vitézy Dávid, Facebook
A közlekedésről sugallt kép sokkal rosszabb annál, mint ami a valóság – állítja Lázár János építési és közlekedési miniszter. Hódmezővásárhely egykori polgármesterét a lakáshelyzetről, a MÁV reformjáról és a Fidesz esélyeiről kérdeztük, s a Vitézy Dáviddal való csörtéjéről is ejtettünk pár szót.
A korábbi főpolgármester-jelölt szerint a HVG írása „olyannyira vak és süket a budapesti közállapotokra”, hogy muszáj volt a benne szereplő tévedésekre reagáljon.
Most miért nem jut eszükbe, hogy Bécsben a metrók és a villamosok végállomásainál szinte mindenhol nagy P+R parkolók vannak, illetve a város belső része is tele van parkolóházakkal.
Papp Réka Kingavéleménycikkében „akcióhősnek” nevezte a Podmaniczky Mozgalom vezetőjét, aki egyik karjával Karácsonyt üti, a másikkal Lázár Jánossal csatázik egyre intenzívebben a Facebookon.
Én nem akarok egy pukkancs, sértett, nárcisztikus, hazudozós, bosszúálló, populista elnököt.
p
4
0
4
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 61 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
tango47
2017. november 16. 22:04
"...társadalmi igény pedig bőven lenne az éjszakai metróra"
Legkomolyabb igény a home-lessek részéről lenne.
Nem véletlen, hogy New Yorkban is éjszakára lezárják a metrót, így csak a behúzott rácsoknál éjszakáznak nevezettek.
Aki éjszakázik, talál éppen elég éjszakai járatot, vagy fizesse ki a taxit!
Gondolom V. nem végzett számításokat, hogy ez mennyibe fájna az adófizetőknek, akik éjszaka általában otthon alszanak.
Ez egy jobbegyenes volt a Tarlósnak meg a fidszének.
Lazán korszerűbb és fejlettebb országban is élhetnénk. Nem az a nagy esemény, évtizedeken keresztül, hogy jár metró.