„Gergő, ne már egy fideszest rakj oda” – Baranyi Krisztina Karácsony Gergelynek
Ferencváros polgármestere és fővárosi önkormányzati képviselő nem szeretne fideszes főpolgármester-helyettest, ezért beleállt Vitézy Dávidba.
Vitézy szerint a belváros nem ürül ki fél tizenkettőkor, igény pedig lenne az éjszakai metróra.
Vitézy Dávid szerint meghaladott szemlélet az a budapesti tömegközlekedésben, hogy az utolsó metró 23:35-kor induljon a belvárosból. A korábbi BKK-vezér Facebook-bejegyzésében az akár 24 órás metróüzem bevezetésének gondolatával is eljátszott.
A közlekedési szakértő szerint péntek-szombat esténként kéne 1-2 órával meghosszabbítani a metrók üzemidejét, vagy akár azon is elgondolkodni, hogy a hétvégi éjszakákon folyamatos, 24 órás üzemet vezessenek be mind a négy vonalon.
Vitézy szerint abból adódóan, hogy a budapesti metróhálózat óriási területet fed le, és rengeteg embert ér el a lakótelepi zónákon keresztül, időszerűvé vált a 23:35-ös üzemzárás – ez Európa metróhálózatai között is az egyik legkorábbi időpont, sok helyen hétvégenként hajnal 2-ig közlekednek a metrók, vagy akár 24 órás üzemben működnek.
Hozzátette, utasszám-növekedést várna a metrók éjszakai üzemétől, mivel amikor 2011-ben 24 órás üzemre váltott a 4-es és a 6-os villamos, a körúton jelentősen megugrott az utasszám, és többen választották a kényelmesebb villamosokat a zsúfolt éjszakai buszok helyett. Leszögezte: pazarlás, hogy a metróink öt órán át állnak éjszakánként, hiszen a belváros nem ürül ki fél tizenkettőkor, társadalmi igény pedig bőven lenne az éjszakai metróra.
Az üzemzárás időpontjai Európa jelentős metróvonalain. Fotó: Vitézy Dávid, Facebook
(Borítókép: MTI)